چرا به طراحی سایت نیاز داریم؟

طراحی سایت

طراحی سایت

چرا به طراحی سایت نیاز داریم؟اگر بخواهید کسب و کاری در فضای مجازی و بستر اینترنت راه‌اندازی کنید، در اولین قدم به یک سایت نیاز دارید. سایت به عنوان پلتفرمی برای معرفی و ارائه‌ی کسب و کار یا خدمات شما به حساب می‌آید. درواقع سایت مکانی برای کسب و کارشما است؛ بنابراین همانگونه که برای راه‌اندازی کسب و کارتان در دنیای واقعی به ظاهر دفتر یا کارگاهتان اهمیت می‌دهید، برای راه اندازی بیزینس خود به صورت آنلاین، ظاهر سایت شما اهمیت دارد. اینجاست که پای طراحی سایت به میان می‎آید.
اما برای خیلی از کسانی که تازه می‎خواهند کار خود را شروع کنند این سوال پیش می‎آید که چه نیازی به طراحی سایت است؟ طراحی سایت حرفه‎ای چگونه قرار است برکسب وکار ‎آن‎ها تاثیر بگذارد؟ برای یافتن پاسخ این سوال‎ها تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
فهرست محتوا
طراحی سایت
چرا به طراحی سایت نیاز داریم؟
تاریخچه طراحی سایت
انواع طراحی وبسایت
طراحی سایت استاتیک (ثابت) – Static
طراحی سایت داینامیک (پویا) – Dynamic
طراحی سایت فلش
طراحی سایت پورتال – Portal
ساخت سایت برای خودم

طراحی سایت

طراحی سایت همان چیزی است که ظاهر و احساس کلی کاربر را هنگام استفاده از یک وبسایت تعیین می‌کند. طراحی وبسایت یک فرایند است که در طی آن، عناصر مختلف وبسایت اعم از ساختار و چیدمان گرفته تا رنگ‌ها، تصاویر‎، فونت و گرافیک طراحی و اجرا می‌شوند. این پروسه اجزای متعددی دارد که تعیین‎کننده‎ی کیفیت تجربه‌ای هستند که در نهایت قرار است کاربر هنگام روبه‌رو شدن با سایت تجربه کند. این عناصر عبارت‎اند از:
طراحی گرافیکی؛
طراحی تجربه کاربر؛
طراحی رابط؛
بهنیه‎سازی موتور جستجو (SEO)؛
و تولید محتوا.

ممکن است هنگامی که به فکر طراحی یک سایت یا طراحی مجدد سایت خود بیافتید، این سوال را خود پرسیده باشید که چه ارتباطی بین یک طراحی سایت خوب و حرفه‎ای با رشد و توسعه‎ی کسب و کار شما دارد؟ نکته‎ای که باید قبل از هرچیزی به آن توجه کنید این است که طراحی سایت وردپرس، کاری فراتر از صرفا یک ظاهر زیباست. ظاهر سایتی که شما دارید مستقیما روی نظر کاربر نسبت به برند شما و برداشت او از کار شما تاثیر می‌گذارد. به‌طور کلی از مزایای داشتن یک سایت با ظاهری حرفه‌ای و کاربرپسند می‌توان به این موارد اشاره کرد:
باعث می‌شود کاربر در اولین مواجهه با سایت شما تجربه‌ی خوبی داشته‌باشد.
به بهبود رتبه‎بندی شما در موتور گوگل کمک می‎کند.
باعث می‌شود شما و کسب و کارتان قابل اعتماد‎، حرفه‎ای و قابل دسترس به نظر برسید.
ایجاد یک تجربه‎ی مثبت در کاربر باعث ترغیب او به خرید از شما و استفاده از خدمات شما می‎شود.

طراحی وب سایت

تاریخچه طراحی سایت

زمان زیادی از به وجود آمدن پدیده‎ی جذاب و پیچیده‌ی اینترنت در جهان و متعاقبا سایت‌ها نمی‌گذرد. تاریخ اولین سایتی که طراحی شده است، به سال 1991 برمی‌گردد. در این سال فردی به نام تیم برنرز لی (Tim Berners Lee) به همراه گروهی اولین سایت در دنیا را طراحی و اجرا کردند. این سایت بسیار ساده است و طراحی خاصی ندارد اما جالب است که بدانید همچنان در دسترس است.
بعد از این زمان با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده‎ی جهانیان و کسب و کارها از اینترنت، طراحی سایت و ابزارهای انجام این کار پیشرفت قابل توجهی کردند. در دنیای الان انواع مختلف طراحی وبسایت، متناسب با هدف کاربران وجود دارند.

چرا به طراحی سایت نیاز داریم؟

انواع طراحی وبسایت

همه‌ی سایت‌ها به یک شکل طراحی نمی‌شوند. هر سایتی بر اساس کاربرد و هدفی که دارد، به روش خاصی طراحی می‌شود؛ بنابراین ابتدا شما باید بدانید که هدف شما از طراحی سایت چیست. طراحی سایت به طورکلی بر اساس کاربرد و نوع برنامه‎نویسی به این دسته‎ها تقسیم می‌شوند:

طراحی سایت استاتیک (ثابت) – Static

یکی از روش‌های طراحی وبسایت که البته امروزه دیگر چندان استفاده از آن رایج نیست، طراحی استاتیک است. صفحات استاتیک به صفحاتی گفته می‌شود که در ابتدا به یک شکل ثابت طراحی می‌شوند و بعد از آن چندان قابلیت تغییر ندارند. صفحات استاتیک توسط زبان‌های برنامه‌نویسی HTML، CSS و جاوا ایجاد می‌شوند. این نوع طراحی به دلیل آنکه پاسخگوی سایت‌های پیچیده نیست و ایجاد تغییر در آن هم چندان راحت نمی‌باشد، امروزه متداول نیست.

طراحی سایت داینامیک (پویا) – Dynamic

همانطور که از نام این صفحات پیداست (پویا) به راحتی ‎می‌توان در آن‌ها تغییراتی ایجاد کرد. با پیشرفت‎ زبان‌های برنامه‌نویسی و گسترش استفاده از زبان‎هایی همچون ASP، PHP و جاوا اسکریپت استفاده از طراحی سایت داینامیک متداول شده است. در یک سایت داینامیک برعکس استاتیک که برای ایجاد یک تغییر ساده باید ‌کد ‎نوشت، ادمین سایت به آسانی و بدون نیاز به انجام کدنویسی می‎تواند در سایت تغییراتی به وجود بیاورد.

طراحی سایت فلش

سایت‌های فلش تا حدی شبیه به سایت‌های استاتیک هستند با این تفاوت که با برنامه‎های خاصی طراحی می‎شوند. همچنین این سایت‎ها از گرافیک بسیار زیبایی هم برخوردار هستند و بیشتر مناسب فعالیت‎هایی همچون سایت گالری‌ها، سایت‌های سینمایی و موسیقی هستند. این سایت‎ها حجم بالایی دارند و برای همین با سرعت پایینی بالا می‎آیند. همچنین موتور گوگل محتوای متنی آن‌ها را نمی‌خواند و سایت را بدون محتوای متنی تشخیص می‌دهد.

طراحی سایت پورتال – Portal

طراحی سایت پورتال مانند سایت‎های پویا است و تمامی ویژگی‎های ‎آن‌ها را دارد. یک سایت پورتال درواقع مجموعه‎ای از چندین صفحه‎ی پویا است که همگی برای هدف خاصی فعالیت می‎کنند. سایت‎های خبری از نمونه‎های رایج و معروف سایت‎های پورتال هستند.

ساخت سایت برای خودم

بسیاری از کسانی که می‎خواهند سایت خود را راه‎اندازی کنند ابتدا فکر می‎کنند برای کاهش هزینه می‎توانند خود این کار را انجام دهند. شاید در ابتدا این ایده، فکری اقتصادی و هوشمندانه به نظر بیاید اما واقعیت امر چیز دیگری است. کسی که متخصص طراحی سایت است، زمان زیادی در این زمینه مطالعه کرده است، دوره گذرانده است و مهارت‎های مختلفی را یاد گرفته است. بنابراین خروجی کار شخصی که تخصص این کار را دارد با شخصی که در این زمینه آموزش زیادی ندیده است با هم تفاوت بسیار و مشهودی دارند.
اگر از ابتدا از یک شخص حرفه‎ای برای طراحی سایت خود کمک نگیرید، بعد از مدتی مجبور به صرف هزینه‎های بسیار برای طراحی دوباره‎ی سایت خود هستید. آژانس آران با داشتن متخصصینی حرفه‌ای در زمینه‎ی طراحی و راه‎اندازی سایت آماده‎ی کمک به عزیزانی است که می‎خواهند سایتی حرفه‏ای و قابل اعتماد برای کسب و کار خود داشته باشند. برای سفارش طراحی سایت با آران تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *