مواردی که سبب طراحی سایت ضعیف می شوند

طراحی سایت ضعیف ، نتیجه اشتباهاتی است که طراحان وب سایت مرتکب آنها می شوند. در این مقاله به چندین مورد از این اشتباهات اشاره می کنیم.

در مواقع متعددی شاهد هستیم که طراحان و یا مدیران وب سایت ها از نتیجه طراحی وب سایت رضایت ندارند و کیفیت وب سایت طراحی شده را اصلاً ایده آل نمی دانند. اگر طراحان وب سایت با اشتباهاتی که موجب طراحی وب سایت ضعیف و بی کیفیت می شوند آشنایی داشته باشند، قطعاً در زمان طراحی وب سایت مرتکب این اشتباهات نمی شوند و این مسئله موجب طراحی وب سایت باکیفیت می شود. رایج ترین اشتباهاتی که کیفیت طراحی سایت را دچار مشکل می کنند، موارد زیر هستند:

 

طراحی سایت ضعیف

پیمایش ضعیف یا Poor Navigation

یکی از اشتباهاتی که به طراحی سایت ضعیف منجر می شود، پیمایش ضعیف می باشد. با پیمایش ضعیف قطعاً کاربران دچار سردرگمی می شوند. همچنین در این شرایط، کرولرها یا خزنده های گوگل گیج شده و در ایندکس کردن صفحات وب سایت شما دچار اشتباه می شوند. بنابراین پیمایش ضعیف از آن مواردی است که باید از آن اجتناب شود تا طراحی وب سایت بی کیفیت نشود..

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

عدم استفاده از h1 در صفحات، به ویژه صفحات لندینگ

اگر صفحه ای دارای هدینگ یک نباشد، سئوی آن با مشکل روبرو می شود. بنابراین خزنده های گوگل برای تشخیص این صفحه با مشکل روبرو هستند. تگ h1 ، نماینده عنوان صفحه در موتور جستجوگر است. تگ h1 در حکم تایتل محتوا و سایت در صفحات نتایج جستجوی گوگل می باشد و از این رو، اثر زیادی بر روی سئوی سایت دارد. در صورتیکه این تگ در صفحات لندینگ نمایش داده شوند، آن در حکم تایتل اصلی سایت خواهد بود. عدم استفاده از تگ h1، اشتباه بزرگی است که برخی از افراد مرتکب آن می شوند. لذا به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید.

عدم استفاده از صفحه 404، عامل طراحی سایت ضعیف

یکی دیگر از اشتباهات رایج در طراحی وب سایت که منجر به طراحی سایت بی کیفیت می شود، عدم استفاده از صفحه 404 می باشد. صفحات 404 دارای اهمیت زیادی هستند. در مواردی پیش می آید که کاربر آدرس محتوای وب سایت را به صورت صحیح وارد نکرده و به صفحه ای که موجودیت ندارد، هدایت می شود. به منظور راهنمایی مخاطبان و ارائه توضیحات لازم درباره این اتفاق، می توانید از صفحه 404 استفاده کنید.

این صفحه فاقد محتوای خاصی است و صرفاً از یک عکس و متن کوتاه برخوردار است. این صفحه حتماً باید دارای دکمه ای باشد تا بازدیدکننده را از صفحه 404 به صفحه قبلی یا اصلی وب سایت هدایت کند. اگر برای طراحی این صفحه اقدام نکنید، اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید.

محدود نکردن اسکرول صفحه

محدود نکردن اسکرول صفحه سبب طراحی سایت ضعیف و بی کیفیت می شود. ایجاد صفحاتی با اسکرول بی نهایت، یک اشتباه بزرگ است. در واقع صفحاتی که داخل خود فهرستی از محتواها و محصولات دارند، موجب خرسندی بازدیدکنندگان نمی شوند. اسکرول بی نهایت، خزنده های گوگل را گیج و مبهوت می کند. زمانی که خزنده ها به این صفحات و صفحاتی که بعد از اسکرول شدن بالا می آیند ورود می کنند، آنها را ایندکس نمی کنند. بنابراین بهتر است برای صفحات، صفحه بندی یا Pagination را درنظر گرفت.

عدم بهره گیری از favicon

عدم استفاده از favicon سبب طراحی سایت ضعیف می شود. این آیکون، برند وب سایت شما در زبانه های مرورگر می باشد و در کنار صفحات وب سایت جای می گیرد. هنگامی که کاربر صفحات متعددی را در مرورگر باز می کند و چندین صفحه را پیمایش می کند، صرفاً با مشاهده آیکون favicon می تواند وب سایت شما را از دیگر وب سایت ها شناسایی کند. در صورتی که از این آیکون برای وب سایت خود استفاده نکنید، صفحه وب سایت شما ممکن است از سوی کاربران پیدا نشود و اصلاً کاربران از بازدید از آن منصرف شوند.

استفاده از سرورهای بسیار کند و ضعیف برای میزبانی از سایت

طراحی سایت ضعیف ممکن است حاصل استفاده از سرورهای ضعیف و کند باشد. سایت ها برای نمایش داده شدن به بستری برای میزبانی نیاز دارند که به آنها سرور و یا هاست می گویند. هر وب سایتی نیازمند استفاده از سرور قدرتمند و باکیفیتی است که به خوبی بتواند از وب سایت پشتیبانی کند و شرایط را برای پردازش های موردنیاز آن فراهم کند. زمانی که سرور فاقد قدرت کافی باشد، در پشتیبانی از وب سایت و تأمین نیازهای او ناتوان است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

به کار بردن پاپ آپ های بی شمار و زیاد از حد اندازه، عامل طراحی سایت ضعیف

بسیاری از کاربران پس از ورود به صفحاتی که پاپ آپ های بسیار زیادی دارند، از آن خارج می شوند. این پاپ آپ ها مزاحم هستند و سبب نارضایتی بازدیدکنندگان از وب سایت می شود. اما بسیاری از طراحان یا مدیران وب سایت به قرار دادن پاپ آپ ها فراوان به هر علت اصرار دارند. این افراد باید بدانند که یکی از نتایج استفاده از پاپ آپ های بسیار زیاد، خروج سریع کاربر از وب سایت می باشد. بهتر است از سایدبارها و باکس های کوچک در کنار صفحه استفاده شود تا ضمن ایجاد فضایی برای تبلیغات، مزاحمتی برای کاربران ایجاد نکند. توجه به این نکته بسیار مهم است و موجب طراحی وب سایت بهتر و باکیفیت تر می شود.

وجود متن های هاردکور شده در تصویر، عامل طراحی سایت ضعیف

اگر متن به صورت هاردکور بر روی عکس درج شده باشد، نتیجه جالبی به دنبال نخواهد داشت. متن های هاردکور، متونی هستند که با بهره مندی از برنامه هایی مثل فتوشاپ بر روی عکس درج می شود. استفاده از تگ ها یا لینک ها بر روی تصاویر، اقدام بهتری است و مشکلات استفاده از متن های هاردکور را ندارد. در صورت استفاده از تگ ها یا لینک ها بر روی تصویر، هم متن به صورت پویا می باشد و هم اثر خوبی بر روی سئو سایت ایجاد می شود. در چنین متونی می توانید کلمه کلیدی محتوا یا سایت را گذاشته تا آنالیز محتوا از سوی موتور جستجوگر ارائه دهنده نتیجه مطلوب تری باشد. اگر از ارتکاب به چنین اشتباهاتی جلوگیری شود، حتماً یک وب سایت باکیفیت و قوی طراحی می شود که در طول عمر خود دچار مشکل خاصی نخواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *