راهنمای انتخاب قالب برای سایت وردپرسی

انتخاب قالب برای سایت وردپرسی باید با درنظر گرفتن مواد مختلفی صورت بگیرد تا حاصل کار مطابق با انتظارات باشد.

قالب وب سایت یا تم (Template)، همان ظاهر سایت می باشد که در معرض دید کاربران قرار می گیرد. قالب ها ادغامی از رنگ، تصویر، نوشته، ستون و … می باشد که با هدف انتقال مطالب به کاربران به جذاب ترین شکل ممکن مورداستفاده قرار می گیرند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

چرا نیازمند قالب وب سایت هستیم؟

انتخاب قالب برای سایت وردپرسی باید با دقت زیادی انجام شود. بعد از نصب و راه اندازی وب سایت، قالب پیش فرض بسیار ساده ای برای آن نمایش داده می شود. فضایی که در این حالت به چشم می آید، بی روح و بی رنگ و رو است. به منظور حفظ کاربران وب سایت و افزایش شمار بازدیدکنندگان از وب سایت باید قالبی جذاب و مناسب برای وب سایت خود به کار ببرید. شمار بالایی از افراد از وب سایت شما دیدن می کنند که هر یک از آنها دارای سلایق خاصی هستند. انتخاب قالبی که مطابق با سلیقه تمامی افراد باشد، کار آسانی نیست و به دقت و حوصله نیاز دارد. در این مقاله قصد داشته که نکات مفیدی درباره قالب مناسب سایت های WordPress به شما ارائه دهیم.

فاکتورهای مهم برای انتخاب قالب برای سایت وردپرسی

 

انتخاب قالب برای سایت وردپرسی

 

برای انتخاب بهترین قالب برای سایت های WordPress باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

برخورداری از امکان راست به چپ یا RTL

قبل از اینکه به انتخاب قالب موردنظر خود اقدام کنید، باید درنظر بگیرید که این قالب باید دارای قابلیت راست به چپ باشد. اغلب قالب های وردپرس با زبان انگلیسی درست شده اند که به طور پیش فرض چپ به راست می باشند. این چپ به راست بودن شاید موجب برهم ریخته شدن متون و نحوه آرایش محتوا شود. لذا دقت کنید که قالب هایی را انتخاب کنید که از قابلیت RTL پشتیبانی کنند.

خودداری از انتخاب قالب های ویژه و نادر برای سایت وردپرس

برای انتخاب قالب برای سایت وردپرسی توجه داشته باشید که قالب های خاص و کمیاب را استفاده نکنید. اگر بخواهید وب سایت شما از دیگر وب سایت ها کاملاً متفاوت به نظر برسد، نباید به سراغ قالب های خاص و کمیاب بروید. توجه داشته باشید که پوسته ها از کدهای متعددی برخوردار هستند که امکاناتی را به خود می افزایند. هر قالب از تنظیمات متعددی برخوردار است که از درون پیشخوان تنظیم می گردد. با استفاده از این تنظیمات می توان سایت را به گونه ای طراحی نمود که متفاوت از دیگر سایت ها باشد.

زمانی که پوسته ای کمیاب است و فروش بالایی نداشته باشد، قطعاً ارزشی نداشته است و همین مسئله شاید سبب شود که این پوسته آپدیت نشده باشد. بنابراین توصیه نمی شود که چنین پوسته هایی انتخاب شود.

اهمیت دادن به نظرات دیگران

یکی دیگر از نکات قابل تأمل برای انتخاب قالب برای سایت وردپرسی ، توجه به نظرات و امتیازات دیگران است. قبل از خرید قالب به بخش نظرات قالب ها رفته و تمامی نظرات را مطالعه بفرمایید. ممکن است برخی از این قالب ها استفاده کرده باشند و در استفاده از آنها دچار مشکلاتی شده باشند. توجه به امتیازاتی که کاربران به قالب ها داده اند، خالی از لطف نمی باشد. البته معمولاً کاربران ایرانی از دادن امتیاز خودداری می کنند.

قابلیت ها و آپشن های قالب های وردپرس

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب قالب برای سایت وردپرسی باید موردتوجه قرار بگیرد، امکانات قالب های وردپرس است. هر اندازه که آپشن ها و قابلیت های یک قالب بیشتر باشد، شرایط برای پیشرفته کردن وب سایت بهتر خواهد بود. لذا در انتخاب قالب ها، مواردی را انتخاب کنید که دست شما را برای اعمال تغییرات و بهبود طراحی و ظاهر وب سایت ها بیشتر باز بگذارند.

پشتیبانی کردن از قالب های ووکامرس و افزونه های مهم

افزونه ها، امکانات لازم را برای وب سایت ها فراهم می کنند. بنابراین در انتخاب قالب برای سایت وردپرسی باید مواردی را لحاظ کنید که از افزونه های مختلف پشتیبانی کنند. یکی از کاربردی ترین و سودمندترین افزونه های وردپرس، ووکامرس می باشد. در صورتی که می خواهید وب سایت خود را مانند یک فروشگاه اینترنتی دایر کنید، حتماً به نصب افزونه ووکامرس اقدام کنید. بهتر است قبل از خرید قالب موردنظر، فهرستی از افزونه های ضروری برای وب سایت خود را آماده کنید و سپس به پشتیبانی قالب موردنظر از این افزونه ها توجه داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

سرعت بارگذاری قالب ها، از نکات مهم انتخاب قالب برای سایت وردپرسی

کاربران تمایلی به باز کردن وب سایت هایی که دیر لود می شوند، ندارند. بنابراین باید از راه های مختلف به دنبال آن باشید که سرعت وب سایت خود را افزایش دهید. قالب ها در سرعت بارگذاری وب سایت ها اثر دارند. قبل از انتخاب قالب، سرعت آن را با استفاده از ابزارهای آنلاین تست کرده و در صورتی که سرعت ایده آلی دارند، آنها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ساختار کدنویسی برخی از قالب ها با هدف بارگذاری بیشتر، بهینه سازی شده اند. لذا این قالب ها، سرعت بارگذاری را کاهش می دهند.

عدم خرید رایگان قالب های پولی

برخی از قالب ها پولی هستند و این قالب ها ممکن است از سوی برخی از وب سایت ها به صورت رایگان ارائه شوند. در واقع بعضی از افراد با کرک کردن قالب های پولی، ورژن رایگان آن را در اینترنت نشر می دهند. این نسخه ها موردتوجه برخی از افراد علاقمند به خرید خدمات رایگان قرار می گیرد. در حالیکه این نسخه ها معمولاً کدهای مخربی دارند که امنیت وب سایت شما را دچار مشکل می کنند. ممکن است در ابتدای امر متوجه اثرات نامطلوب این قالب ها نشوید و درست در جاییکه گمان نمی کنید، ضربه بخورید.

نکات مهم دیگر در انتخاب قالب برای وب‌سایت های وردپرس

در انتخاب قالب برای سایت وردپرسی به تمامی موارد ذکر شده توجه داشته باشید. نکات حائزاهمیت دیگر شامل استفاده از قالب های ترجمه شده، برخورداری از قابلیت واکنش گرایی، تاریخ آخرین به روزرسانی قالب وردپرسی، خرید قالب از سایت های معتبر و … می باشند. قطعاً اگر قالب مناسبی نداشته باشید، تمامی زحماتی که برای راه اندازی وب سایت و تولید محتوا برای آن می کشید، به هدر خواهد رفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *