تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی در هزینه، قالب وب سایت، سرعت بارگذاری، امنیت، زمان آماده سازی و … را بررسی می کنیم.

وب سایت ها، منابع بسیار خوبی برای پیدا کردن اطلاعات موردنیاز و آشنایی با برندها می باشند. طراحی وب سایت از روش های مختلفی امکان پذیر است. تکنولوژی مورداستفاده برای راه اندازی وب سایت شامل cms آماده و cms اختصاصی می باشد. cms ها، سیستم های مدیریت محتوا هستند که توسط آنها امکان طراحی و مدیریت وب سایت ها وجود دارد.

راه اندازی وبسایت با WordPress یا کدنویسی ؟

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی را از جنبه های مختلف، بررسی می کنیم. cms های آماده، سیستم های مدیریت محتوایی می باشند که بدون برنامه نویسی، طراحی وب سایت را انجام می دهند. در واقع با استفاده از قالب ها و افزونه های آماده می توان وب سایت را راه اندازی کرد. cms های زیادی برای راه اندازی وب سایت وجود دارند که مطرح ترین آنها شامل وردپرس، جوملا و … هستند.

در cms های اختصاصی تمامی مراحل برنامه نویسی، طراحی وب سایت را و طراحی قالب و … توسط تیم حرفه ای و متخصص در این زمینه صورت می گیرد. از زبان های مختلفی بدین منظور استفاده می شود. طراحی سایت با هر یک از این روش ها، طرفداران خاص خود را دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی در چه مواردی است؟

طراحی وب سایت با هر یک از این روش ها، مزایا و معایبی دارند. تفاوت دقیق این دو شامل موارد زیر است:

سرعت سایت وردپرسی و سایت کد نویسی شده

سرعت، یک ویژگی مهم وب سایت است که هر اندازه بالاتر باشد بیشتر موردتوجه کاربران قرار دارد. هر اندازه که سرعت آپلود سایت از یک الی 5 ثانیه بیشتر باشد، نرخ پرش یا بانس ریت هم تا اندازه 90 درصد بیشتر می شود. سایت های کدنویسی شده برای آپلود به اجرای کدphp  یا پایگاه داده، احتیاجی ندارند.اما سایت های وردپرس به php و پایگاه داده نیاز دارند تا در زمان مناسبی آپلود شوند. در نتیجه سایت های کدنویسی شده در صورت بهینه سازی کد آنها، از سرعت بالاتری نسبت به سایت های وردپرسی برخوردار هستند.

سرعت سایت وردپرسی و سایت کد نویسی شده
سرعت سایت وردپرسی و سایت کد نویسی شده

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی در سئوسایت

با استفاده از وردپرس به خوبی می توان متن جایگزین تصویر، عنوان ها، توضیحات متا و … را به داشبورد افزود و دیگر، کدها را ادیت نکرد. به علاوه می توان جهت راه اندازی وب سایت سازگار با گوشی های همراه از تم های ریسپانسیو متعدد و بی شماری استفاده نمود. انجام این کار بسیار آسان است. بهینه سازی سایت های کدنویسی شده با روش های مختلفی انجام می شود. بهینه سازی سئوی صفحات سایت های کدنویسی شده دشوار نیست. اما به تخصص نیاز دارد. همچنین سئوی فنی این وب سایت ها دشوار است.

بلاگ نویسی در سایت وردپرسی و سایت کدنویسی شده

یک تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی در بلاگ نویسی آنها است. وردپرس به طور سی ام اس چندمنظوره طراحی شده است. اما با هدف ایجاد پلتفرمی برای بلاگ نویسی راه اندازی شده است. با استفاده از وردپرس به خوبی می توان تولید محتوا را انجام داد. در سایت های وردپرسی می توان از امکانات و قابلیت های مختلفی استفاده کرد تا انتشار مقالات، به روزرسانی مقالات، تعیین زمان انتشار مقالات، مدیریت نظرت ارسالی و … را انجام داد. بنابراین برای تولید محتوا در سایت های وردپرسی، هیچ کمبودی نخواهید داشت. وردپرس، انعطاف پذیری بالایی در این زمینه دارد.

اما تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی این است که در سایت های کدنویسی شده با ادغام زبان html و css ، باید برای بلاگ نویسی بیشتر تلاش کنید. بدین منظور باید خودتان تلاش کنید و یا فردی را مأمور این کار کنید. شما در سایت های وردپرسی به آسان ترین شیوه ممکن می توانید برخی از کارها مانند نمایش متنی در لیستی ساده را انجام دهید. اما در سایت های کدنویسی شده باید کدهایی را وارد کرده تا این کار انجام شود. بنابراین برای بلاگ نویسی در سایت های کدنویسی شده به دانش و تخصص در زمینه css، html، جاوااسکریپت و … احتیاج دارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی از نظر هزینه

هزینه طراحی هر وب سایتی به عوامل مختلفی وابسته است. همانگونه که می دانید وردپرس به صورت رایگان در دسترس قرار داد و شما باید برای نام دامنه و هاستینگ و … هزینه کنید. البته نصب برخی از پلاگین های پیشرفته، هزینه دارد. به هر حال سایر امکاناتی که برای سایت های وردپرسی قابل خرید است، قیمت مناسبی دارند. ثبت دامنه، میزبانی سرویس، افزونه ها و … در قیمت های مختلفی عرضه می شوند.

مدت زمان تکمیل پروژه در طراحی سایت های کدنویسی شده هستند که نرخ طراحی سایت کدنویسی شده را مشخص می کنند. البته عوامل دیگری در تعیین قیمت ها دخیل هستند. اگر مهارتی در زمینه کدنویسی و طراحی سایت از این طریق نداشته باشید، برای ایجاد هر تغییری در وب سایت باید هزینه کنید.

 تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی در این است که شما می توانید بسیاری از کارها را در سایت های وردپرسی بدون صرف هزینه انجام دهید. برای مثال شما برای اضافه کردن محتوا و بروزرسانی آنها، نیازی به صرف هزینه ندارید. پس درنظر داشته باشید که طراحی سایت های کدنویسی شده برای شما گران تر از طراحی سایت های وردپرسی در می آیند و در این مسئله، جای هیچ شک و تردیدی نیست.

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی از نظر هزینه
تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی از نظر هزینه

یک مقایسه خلاصه وار میان سایت های وردپرسی و سایت های کدنویسی شده

موارد فوق به خوبی نشان دادند که تفاوت های متعددی میان این دو وجود دارد. اما برای اینکه به یک نتیجه جامع در این ارتباط برسیم، یکبار دیگر نکات مهم را بررسی می کنیم.

طراحی سایت های وردپرسی رایگان هستند. برای طراحی این سایت ها به تجربه بالایی نیاز نیست. امنیت این وب سایت ها کمتر از وب سایت های دیگر است. در اینجا مدیر و یا طراح وب سایت بیشتر نقش یک مدیر را دارد و کمتر نقش یک کدنویس را دارد.

طراحی سایت های کدنویسی شده، وقت گیر است و به تخصص بالایی نیاز دارد. اما این وب سایت ها، دارای امنیت بالایی هستند. امکان تغییر ظاهر وب سایت وجود دارد و محدودیت های کمتری برای این کار وجود دارد. اما آموزش کدنویسی، دشوار و زمان بر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *