تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی

تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی را بررسی می کنیم تا شرکت ها یا کسب و کارها بهتر در انتخاب روش راه اندازی وب سایت خود تصمیم گیری کنند.

طراحی سایت از دو روش امکان پذیر است که در روش اول قالب وب سایت به صورت اختصاصی طراحی می شود و در روش دوم از قالب های آماده استفاده می شود. انتخاب روش مناسب طراحی وب سایت به شرایط بستگی دارد. نیازهای کارفرما، در تعیین روش طراحی سایت تأثیر دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

قالب آماده سایت چیست؟

قالب آماده مثل قالبی است که می توان وب سایت خود را از آن شکل داد. در واقع این قالب ها، وب سایت های از پیش ساخته شده ای هستند که برای راه اندازی وب سایت مورداستفاده قرار می گیرند. برای راه اندازی وب سایت با استفاده از این قالب ها به هیچ اقدامی نیاز نیست. قالب های آماده دارای المان های قابل تغییر زیادی مانند رنگ ها و فونت ها، پس زمینه سایت، المان ناوبری، طراحی و ابعاد محتوا و تصاویر و … هستند. تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی در موارد متعددی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

قالب های اختصاصی چیست؟

قالب های اختصاصی به صورت اختصاصی مخصوص کارفرما راه اندازی می شوند. تمامی صفحات ایجاد شده در این روش قابل ذخیره سازی هستند تا در صورت نیاز، به عنوان الگو دوباره مورداستفاده قرار بگیرند. با استفاده از این روش می توانید وب سایت خود را از جنبه های مختلف شخصی سازی کنید. استفاده از قالب های اختصاصی سبب می شود که بتوان انواع محتواها را در صفحات مختلف وب سایت منتشر نمود. بنابراین در صورتیکه تمایل دارید صفحات مختلفی بسازید، باید از قالب های اختصاصی استفاده کنید تا انعطاف پذیری لازم را داشته باشید.

قالب آماده سایت چیست؟
قالب آماده سایت چیست؟

بررسی چندین تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی

نیازهای کارفرما بیشتر تعیین کننده روش طراحی سایت می باشند. در قالب های آماده، ایجاد تغییرات آنچنان امکان پذیر نیست. اما در طراحی سایت به صورت اختصاصی، اعمال تغییرات امکان پذیر است. از جنبه های گوناگون به بررسی تفاوت میان این دو می پردازیم:

تفاوت از نظر راحتی کار

رابط کاربری سایت های طراحی شده با قالب های اختصاصی، پیچیده است. بنابراین کار با آنها، دشواری های خاص خود را دارد. اما سایت های طراحی شده با قالب های آماده دارای رابط کاربری بسیار ساده ای هستند. المان های گرافیکی موجود، کار را برای شما آسان نموده اند. زمانی که سایت ها با استفاده از قالب های اختصاصی راه اندازی شوند، یک فیلم آموزشی برای کارفرما تولید می شود تا با توجه به آن، به راحتی بتواند کارهای لازم در سایت را انجام دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

امکانات قالب های آماده با اختصاصی

یکی تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی در این است که امکانات قالب ها با یکدیگر متفاوت می باشد. قالب آماده ای که با توجه به نسخه پیش نمایش گسترده شده است، امکانات محدودی را در دسترس قرار می دهد. به همین دلیل برای بهره مندی از برخی از امکانات، نیاز به نصب برخی از پلاگین ها می باشد. این مسئله به همین جا ختم نمی شود. زیرا سرعت سایت و سئو سایت تحت تأثیر این مسئله قرار می گیرند. اما در قالب های اختصاصی، امکانات زیادی در دسترس می باشد و همین مسئله شما را از نصب پلاگین های مختلف بی نیاز می کند. در نتیجه، سرعت و امنیت سایت در شرایط بهتری قرار می گیرد.

تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی در به روزرسانی قالب ها

به روزرسانی قالب آماده، وابسته به تصمیمات تولیدکننده آن است. اگر سازنده قالب، تغییرات جدیدی را برای قالب درنظر بگیرد، امکان به روزرسانی قالب وجود دارد. اما در صورتیکه تغییراتی برای قالب ها ایجاد نشود، به روزرسانی قالب بی معنا است. اغلب قالب های وردپرسی به صورت اتوماتیک به روزرسانی می شوند و هزینه ای ندارند. اما برخی دیگر باید با صرف هزینه ای، به روزرسانی شوند. به روزرسانی قالب های اختصاصی وردپرس، بسیار آسان است و در هر شرایطی امکان پذیر است.

تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی از نظر سئو

یکی دیگر از تفاوت های میان این دو، سئو کردن آنها است. زمانی که کدنویسی سایت با توجه به نیازهای کارفرما صورت گرفته باشد، عملکرد بهتری بر روی سئو دارد. چرا که امکان حذف کدهای غیرضروری وجود دارد. بنابراین امکان معرفی هر چه بهتر وب سایت به ربات های گوگل وجود دارد. اما در قالب های آماده، امکان رؤیت کدهای پس زمینه وجود ندارد. بنابراین بهینه سازی آنها بسیار دشوار خواهد بود. قطعاً این مسئله، تأثیر نامطلوب بر روی سئوسایت دارد.

تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی از نظر سئو
تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی از نظر سئو

امنیت طراحی سایت با قالب‌های اختصاصی و قالب‌های آماده

بی تردید می توان گفت که امنیت سایت های طراحی شده با قالب آماده پایین است. بنابراین یک تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی را می توان بحث امنیت آنها دانست. وب سایت های طراحی شده با قالب های آماده، در معرض خطر حملات هکرها قرار دارند. اما وب سایت هایی که با استفاده از قالب های اختصاصی طراحی شده اند، دارای امنیت بالایی هستند. چنانچه مشکلی ایجاد شود، می توان سریعاً مشکل را حل کرد.

هزینه قالب‌های آماده و قالب‌های اختصاصی

مسلماً برای طراحی یک وب سایت به صورت اختصاصی باید هزینه بیشتری کرد. چرا که در این شرایط به کدنویسی و ایجاد تغییرات متعددی نیاز است. اما قالب هایی که به صورت آماده هستند، نیازی به این اقدامات نداشته و همین مسئله موجب به صرفه تر بودن آنها می شود. بنابراین قالب های آماده ارزان تر از قالب های اختصاصی در می آیند.

کلام آخر

با چندین تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی، آشنا شدیم. با توجه به این توضیحات می توان گفت که قالب های آماده دارای ویژگی هایی نظیر نیاز به زمان کم، محدودیت های زیاد، امکان آپدیت در شرایط خاص، امنیت اندک، رابط کاربری آسان و … می باشند. قالب های اختصاصی دارای ویژگی هایی نظیر نیاز به زمان زیاد، عدم محدودیت، به روزرسانی آسان، گرافیک اختصاصی، امنیت بالا، رابط کاربری سخت، امکان سفارشی سازی و … است. حال با توجه به مزایا و معایبی که هر یک از این قالب ها دارند و نیازهایی که کسب و کار موردنظر دارد، باید به انتخاب قالب اختصاصی یا آماده اقدام نمود و جوانب هر انتخابی را کاملاً سنجید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *