تفاوت طراحی سایت استاتیک و داینامیک

تفاوت طراحی سایت استاتیک و داینامیک در هزینه طراحی و مدیریت، امکانات، برنامه نویسی، به روزرسانی، سئوسایت و … را به صورت دقیق بررسی می کنیم.

اگر شما هم قصد راه اندازی وب سایتی را دارید، بهتر است با مفاهیم داینامیک و استاتیک و تفاوت های آنها با یکدیگر آشنا شوید. وب سایت ها در دو نوع داینامیک و استاتیک می باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

معرفی سایت های Static و Dynamic

برای طراحی سایت باید یکی از انواع سایت های استاتیک و داینامیک را انتخاب کنید. استاتیک در لغت به معنای غیرمتحرک است. سایت های استاتیک از سایت هایی است که تغییر اسکریپت آنها به آسانی امکان پذیر نمی باشد. به همین دلیل به جای تغییرات این وب سایت ها باید به وب سایت های نسخه بعدی آن مراجعه نمود. اگر تغییرات این وب سایت ها امکان پذیر باشد، باید از تخصص در زمینه های html، php و asp و … برخوردار بود.

داینامیک در لغت به معنای متحرک و پویا می باشد. وب سایت های دانامیک قابل تغییر هستند و با توجه به زمان و کار و … تغییر می کنند. اغلب وب سایت های امروزی، داینامیک هستند. وب سایت هایی مانند وب سایت های آموزشی، وب سایت های فروشگاه های اینترنتی و … از جمله وب سایت های داینامیک هستند. این وب سایت ها، متصل به یک بانک اطلاعاتی هستند. بانک های اطلاعاتی دارای سیستم استانداردی برای نگهداری داده ها هستند.

تفاوت طراحی سایت استاتیک و داینامیک در چه مواردی است؟

با توجه به توضیحاتی که در ادامه ارائه می شود، درباره انتخاب سایت Static و Dynamic تصمیم گیری کنید:

تفاوت سایت های Static و Dynamic در هزینه

سایت های داینامیک، هزینه های بیشتری در مقایسه با سایت های استاتیک دارند. زیرا سایت های داینامیک از قابلیت های بیشتری برخوردار هستند. هزینه های این وب سایت ها به فاکتورهایی مانند شمار برگه ها، پست ها، دسترسی ها، امکانات و … وابسته است. هزینه های طراحی در وب سایت های استاتیک اندک است. زیرا اغلب این وب سایت ها دارای یک برگه هستند و قابلیت خاصی ندارند. البته اگر بخواهید وب سایت های استاتیک را آپدیت کنید، باید هزینه زیادی کنید.

تفاوت طراحی سایت استاتیک و داینامیک در چه مواردی است؟

تفاوت طراحی سایت استاتیک و داینامیک در امکانات سایت

سایت های استاتیک فاقد هچگونه قابلیت خاصی می باشند. خواهان این وب سایت ها، کسب و کارهایی هستند که صرفاً قصد معرفی محصولات و ارائه توضیحاتی را دارند. اطلاعاتی که در این وب سایت ها قرار می گیرند، قابل تغییر نیستند. اما سایت های داینامیک و پویا دارای امکانات بسیار زیادی هستند. قالب ها، افزونه ها، پنجره ها و …. از جمله امکانات سایت های داینامیک هستند که بدون هیچگونه محدودیتی در دسترس کاربران هستند. امکاناتی که سایت های داینامیک دارا می باشند، همواره به روزرسانی می شوند.

تفاوت سایت های Static و Dynamic در به روزرسانی

تفاوت طراحی سایت استاتیک و داینامیک در به روزرسانی آنها می باشد. به روزرسانی سایت های استاتیک سالی یک یا دو بار صورت گرفته اما سایت های داینامیک قادر خواهند بود که در صورت نیاز ، هر 24 ساعت یکبار مطالب را آپدیت کنند. بنابراین می توان محتواهای جدیدی افزود و یا محتواهای قبلی را حذف نمود. سایت های داینامیک بسیار سریع آپدیت می شوند. سایت های استاتیک از این مزیت برخوردار نیستند. آپدیت محتواها و اطلاعات وب سایت های استاتیک معمولاً بدین صورت است که تنها نام یا شماره تلفنی در آنها تغییر کند.

سئو و بهینه سازی سایت های Static و Dynamic

وب سایتی که بهینه سازی شده باشد، ارزش بیشتری دارد و از سوی موتورهای جستجوگر بیشتر موردتوجه قرار می گیرد. آپدیت های سالانه به بهبود سئوسایت بسیار کمک می کند. سایت های داینامیک از سئوی بهتری برخوردار هستند و سئو برای آنها اهمیت بیشتری دارد. از آنجاییکه سایت های داینامیک دارای آپدیت های خودکار در زمان های مختلف هستند، از نظر سئو بهبود پیدا کرده و به جایگاه بهتری می رسند.  

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

تفاوت طراحی سایت استاتیک و داینامیک در رتبه

زمانی وب سایت ها موفق می شوند که رتبه خوبی از نظر موتورهای جستجوگر داشته باشند. زمانی که وب سایت ها از نظر موتور جستجوگر دارای رتبه بهتری باشند، در صفحات اول نتایج جستجو ظاهر می شوند. این مسئله موجب افزایش ترافیک آنها می شود. سایت های داینامیک در کسب رتبه بهتر از سوی موتورهای جستجوگر موفق تر هستند. بنابراین اگر برای شما مهم است که در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید، باید سایت های داینامیک را انتخاب کنید.

برنامه نویسی سایت های Static و Dynamic

تفاوت طراحی سایت استاتیک و داینامیک  به برنامه نویسی برای آنها مربوط می شود. برنامه نویسی در سایت های استاتیک دارای دشواری های خاص خود است. تسلط بالا به برنامه نویسی، یکی از دردسرهای کدنویسی در این سایت ها است. اما در سایت های داینامیک برای ایجاد تغییرات دلخواه، کار آسان تری دارید. با توجه به دشواری برنامه نویسی در سایت های استاتیک، در صورت تمایل به تغییرات در وب سایت خود باید وب سایت های داینامیک را انتخاب کنید. برنامه نویسی برای سایت های استاتیک، هزینه زیادی بر روی دست شما می گذارد.

تفاوت طراحی سایت استاتیک و داینامیک در رتبه

گیرایی محتوا

یک تفاوت طراحی سایت استاتیک و داینامیک به میزان تأثیرگذاری محتوای آنها مربوط می شود. آیا محتواهای راکد، جذابیتی برای مخاطبان دارد؟ محتوای راکد صرفاً به منظور ارائه اطلاعاتی به مخاطبان مناسب هستند و جذابیت دیگری ندارند. اما سایت های داینامیک در همه بخش ها دارای پویایی است. طراحی سایت های داینامیک زمان بر است، زیرا دارای تعداد صفحات و برگه ها و نوشته های بسیار زیادی می باشد. محتوای اثربخش و جذاب، از مزایای سایت های داینامیک می باشد. با وجود پنل های مدیریتی، ویرایش و ایجاد تغییرات در وب سایت های داینامیک بسیار آسان شده است.

کلام آخر

تفاوت طراحی سایت استاتیک و داینامیک را بررسی کردیم. قطعاً همین توضیحات کوتاه توانسته است شما را در انتخاب نوع وب سایت موردنظر کسب و کارتان راهنمایی کند. شاید برای بسیاری از کسب و کارها، داشتن یک وب سایت استاتیک کفایت کند. اما برخی از کسب و کارها برای پیشی گرفتن از رقبای خود به سایت های داینامیک نیاز دارند که دارای امکانات گسترده، به روزرسانی های خودکار، مدیریت آسان، اعمال تغییرات آسان، عدم نیاز به تسلط به برنامه نویسی و … می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *