فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل چیست؟

فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل را بشناسید تا بدانید که برای کسب جایگاه بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو باید چه اقداماتی انجام دهید.

یکی از بهترین روش ها برای کسب رتبه بهتر سایت ها، سئوسایت است. کسب رتبه بهتر به زمان نیاز دارد. گوگل برای رتبه بندی سایت ها از فاکتورهای گوناگونی در الگوریتم خود بهره می گیرد.

گوگل رنکینگ یا رتبه بندی گوگل به چه معناست؟

به جایگاه و موقعیتی که یک وب سایت در صفحه نتایج جستجوی گوگل بدست می آورد، رتبه بندی گوگل می گویند. فاکتورهای گوناگونی بر روی گوگل رنکینگ اثر می گذارند. برای دستیابی به رتبه بهتر، باید دانست که گوگل رنکینگ بر چه اساس انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل

مهمترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل شامل چه مواردی است؟

کسب رتبه بهتر برای بسیاری از صاحبان وب سایت ها، تبدیل به یک دغدغه بسیار بزرگ شده است. عوامل مختلفی در رتبه بندی گوگل دخیل هستند که برخی از آنها، مهمتر از دیگری هستند. ما به مهمترین این عوامل اشاره می کنیم:

محتوای با کیفیت بسیار بالا، جذاب و اصولی

در صورتی که در تولیدمحتوا به خوبی عمل کنید، موردتوجه گوگل واقع خواهید شد. تولیدمحتوای خوب، محتوایی است که یونیک، جذاب، باکیفیت، حساب شده و کاربرپسند باشد. گوگل به کیفیت محتوا بسیار توجه می کند. در صورتیکه محتوای شما به خوبی بهینه سازی شده باشد، اما فاقد کیفیت بالا باشد از سوی گوگل بی ارزش پنداشته می شود. در چنین حالتی رتبه خوبی برای وبسایت بدست نمی آید.

مطالب به روز، تازه و دست اول

یکی دیگر از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل ، مطالب به روز و دست اول می باشد. مطالب تکراری نمی تواند جذابیتی برای کاربران داشته باشد. گوگل نیز با استناد به این مسئله، برای محتواهای تکراری ارزشی قائل نمی باشد. بنابراین با تولیدمحتوای کپی و تکراری نباید انتظار داشته باشید که رتبه خوبی به دست بیاورید. در صورتیکه بر روی موضوعاتی کار کنید که دربردارنده اخبار یا رویدادها و … باشد، محتواها تازه تر خواهند بود. وب سایت هایی را به عنوان منبع و سورس قرار دهید که به روز هستند و همواره مطالب خود را آپدیت می کنند.

بک لینک ها، از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل

لینک های دریافتی از دیگر وب سایت ها، اثر چشمگیری بر روی الگوریتم رتبه بندی گوگل دارد. صفحات وب با بک لینک کمتر، بازدید کمتری را به دنبال خواهد داشت. چرا که به پایین ترین صفحات نتایج جستجو راه پیدا می کنند. بک لینک ها برای گوگل، اهمیت زیادی دارند. گوگل با دقت بسیار بالایی به بررسی بک لینک ها پرداخته و کیفیت آن را موشکافانه آنالیز می کند. زمانی که بک لینک های خوبی دارید، به گوگل می فهمانید که قابل اعتماد و معتبر هستید.

سرعت بارگذاری وب سایت و اهمیت آن برای گوگل

سرعت صفحه برای گوگل بسیار مهم می باشد. زیرا سرعت دربردارنده معیارهایی است که گوگل آنها را برای تجربه کاربر در وب سایت ضروری می داند. وب سایت هایی که سرعت پایینی دارند، کاربران را از خود دور می کنند. موارد مختلفی سبب می شود که سرعت وب سایت پایین بیاید. حتی بارگذاری سریعتر وب سایت در حد یک میلی ثانیه برای پیشی گرفتن از رقبا اهمیت دارد. گوگل دوست دارد که وب سایت ها سریعتر لود شوند و تجربه کاربری بهتری برای کاربران ایجاد شود. حتماً با ابزارهای موجود، سرعت وب سایت خود را بررسی کنید و اگر سرعت بارگذاری وب سایت بسیار کم است، با استفاده از راهکارهای موجود به افزایش سرعت بارگذاری وب سایت خود اقدام کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

ریسپانسیو بودن، از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل

گوگل بررسی می کند که عملکرد وب سایت شما برای پلتفرم هایی با صفحه نمایش کوچک چگونه است. بنابراین اگر وب سایتی برای صفحه نمایش های کوچک بهینه سازی نشده باشد، رتبه خوبی از سوی گوگل نمی گیرد. ریسپانسیو بودن به این مسئله اشاره دارد که گوگل در حال حاضر از ورژن موبایل وب سایت شما برای رنکینگ بهره می گیرد. تا مدتها پیش، گوگل نسخه دسکتاپ را برای ایندکس به کار می برد. اما با توجه به اینکه کاربران موبایل افزایش پیدا کرده است، گوگل تغییر رویه داده است و معیار خود را تغییر داده است. در صورتیکه می خواهید رتبه خود را به بهترین سطح برسانید، وب سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید. حتماً قالب ها و تم هایی را انتخاب کنید که مناسب نمایش در صفحه نمایش موبایل باشند.

بهینه سازی کلمات کلیدی در حد اعتدال، نه افراط و نه تفریط!

یکی دیگر از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل ، بهینه سازی کلمات کلیدی می باشد. کلمات کلیدی باید با عباراتی که کاربران در موتورهای جستجو تایپ می کنند، تطابق داشته باشد. این مسئله که صفحات وب سایت شما دارای کلمات کلیدی موردنظر کاربران باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر به بهینه سازی کلمات کلیدی توجه کنید و صفحات وب سایت خود را بر این اساس سئو کنید، موردتوجه گوگل قرار خواهید گرفت. در چنین شرایطی، گوگل حتماً جایگاه خوبی برای وب سایت شما درنظر خواهد گرفت و این همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

امنیت وب سایت

امنیت وب سایت، مسئله مهمی است که از چندین جنبه باید موردتوجه صاحبان وب سایت ها قرار بگیرد. حتماً بررسی کنید که وب سایت شما دارای پروتکل HTTPS باشد. چرا که این داده ها میان وب سایت شما و مرورگر کاربر رمزگذاری می گردد. گوگل با قاطعیت اعلام کرده است که یکی از معیارهای آن برای رتبه بندی، HTTPS می باشد. لذا در صورتیکه وب سایت شما از گواهینامه SSL برخوردار نیست و هنوز هم از http در URL به کار می برد، باید برای آپدیت آن دست به کار شوید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

سخن پایانی

با مهمترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل آشنا شدیم. البته به دلیل کوتاهتر شدن مطلب از توضیح دادن تمامی فاکتورهای مهم خودداری کردیم. اما شما بدانید که علاوه بر موارد نامبرده شده موارد دیگری مانند توجه به هدف جستجو و ارتباط محتوا، اعتبار دامنه وب سایت، ساختار وب سایت، تجربه کاربر در صفحه، توجه به اصول سئو و … دارای اهمیت هستند. بنابراین با توجه به تمامی موارد ذکر شده تلاش کنید که تغییرات لازم را در وب سایت خود ایجاد کنید تا بتوانید به رتبه های بالای گوگل دست پیدا کنید و رقبای خود را پشت سر بگذارید. توجه به این موارد به موفقیت بیشتر شما منجر خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *