سئو در تجارت الکترونیک چه نقشی دارد؟

سئو در تجارت الکترونیک ، ایفاگر نقش مهمی است تا جاییکه می توان گفت که تجارت الکترونیک بدون سئو، هیچ سودی به همراه ندارد.

تا سال های پیش به استفاده از اینترنت اهمیت داده نمی شد و تنها تعداد محدودی از افراد به اینترنت دسترسی داشتند. اما امروزه، اوضاع متفاوت شده است. البته نباید از نقش کرونا در ترویج کسب و کارهای اینترنتی و روی آوردن مردم به اینترنت، غافل شویم. تجارت الکترونیک، بحث داغ روز در نقاط مختلف دنیا است.

کسب و کارهایی که تنها از روش سنتی استفاده می کنند و در اینترنت حضور ندارند، موفق نخواهند بود. بنابراین کسب و کارها برای کسب موفقیت و تجربه فروش بالاتر باید به سبک های مدرن و جدید روی بیاورند و تجارت الکترونیک را جدی بگیرند.

تجارت الکترونیک چیست؟

قبل از بررسی نقش سئو در تجارت الکترونیک با مفهوم تجارت الکترونیک آشنا می شویم. تجارت الکترونیک شامل تمامی پروسه های خرید و فروش، انبارداری، تبادل محصول، خدمات ارائه ی محصول و پروسه اطلاع رسانی در بستر شبکه های اجتماعی و اینترنت است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و کلیک کنید

کلیه پروسه های درون سازمانی تجاری، انواع تجارت الکترونیک، پروسه های تاجر به تاجر، مدیریت حلقه های تأمین و پشتیبانی، مزایده ها و … متأثر تکنولوژی تجارت الکترونیکی و شبکه است. در تعریف ساده تر می توان گفت که تجارت الکترونیک هر نوع فعالیتی است که در بستر اینترنت صورت می گیرد.

 

سئو در تجارت الکترونیک

تأثیر و نقش سئو در تجارت الکترونیک

همانطور که می دانید سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو سبب می شود تا وب سایت های گوناگون به جایگاه مناسبی در لینک های برتر گوگل برسند. گوگل برای رسیدن به جایگاه های برتر صفحات خود توصیه کرده است که سئوی داخلی، سئوی خارجی و سئوی تکنیکال انجام شود.

دنیای امروز به شدت به سمت اینترنتی شدن حرکت می کند و بسیاری از کارها در بستر اینترنت انجام می شود. به طور مثال گفته می شود برگزاری انتخابات در آینده به صورت الکترونیک انجام می شود. در صورتی که از این موج جا بمانید، در زمینه کسب و کار موفق نخواهید بود. بنابراین با شکست در زمینه فروش مواجه خواهید شد.

نکات کلیدی درباره سئوی تجارت الکترونیک

درباره سئو در تجارت الکترونیک باید به موارد مختلفی توجه داشت. مهمترین نکته، محتوانویسی صحیح و مبتکرانه برای محصول می باشد. نکته بعدی که باید موردتوجه قرار بگیرد، ریسپانسیو بودن وب سایت است. اگر نسبت به ریسپانسیو بودن وب سایت بی توجه باشید، کاربران بی شماری را از دست خواهید داد. زیرا شمار بالایی از افراد از گوشی های همراه استفاده می کنند. بنابراین وب سایت ها باید برای گوشی همراه بهینه سازی شوند.

نکته بعدی، توجه به مبحث UI و UX می باشد. طراحی وب سایت باید به گونه ای باشد که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب نماید. بازدیدکنندگان باید به راحتی بتوانند از بخش های گوناگون وب سایت استفاده کنند.

استراتژی سئو برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در ارتباط با نقش سئو در تجارت الکترونیک باید یک استراتژی درست اتخاذ نمود. ماهیت هر وب سایت از دیگر وب سایت ها متفاوت است. بنابراین استراتژی اتخاذ شده باید متناسب با ماهیت هر وب سایت و شرایط موجود باشد. یک کارشناس سئو باید نخست نسبت به رفع اشکالات وب سایت خود اطلاعات لازم را پیدا کند.

البته یک سری استراتژی مشخص وجود دارند که درباره تمامی وب سایت ها باید موردتوجه قرار بگیرند. برخی از این مواد شامل توجه به دست اول بودن محتواها، دریافت لینک از وب سایت های معتبر، رفع اشکالات فنی وب سایت و … می باشند. برای آنکه بدانید کدام استراتژی برای وب سایت شما مناسب است، می توانید با کارشناسان مجموعه آران مشاوره کنید. با انتخاب یک استراتژی درست و اصولی و توجه به استراتژی های مهم مشترک توضیح داده شده، می توانید به موفقیت بسیار نزدیک شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

چندین گام اساسی برای استراتژی سئو در تجارت الکترونیک

  • نخست باید زیرساخت تجارت الکترونیک برای سئو را درست کنید. درنظر داشته باشید که وب سایت تجارت الکترونیک همواره نمی تواند جایگاه خود را حفظ کند. بنابراین ممکن است کارهای دیگری نیاز باشد تا انجام شود. لذا در اولین گام باید زیرساخت وب سایت را به خوبی مشخص نمود.
  • برای فروشگاه های تجارت الکترونیک باید تولیدمحتوای حرفه ای انجام داد و متناسب با سئو، محتوایی مناسب برای محصولات تولید نمود.
  • چنین محتوایی حتماً به عکس های باکیفیت و اصلی نیاز دارد. اگر از محصولات بتوان ویدئوهایی تهیه نمود، موفقیت بیشتری بدست خواهد آمد.
  • در تعیین استراتژی سئو در تجارت الکترونیک باید بخشی را برای اظهارنظر مشتریان درباره محصولات ایجاد کنید.
  • در آخر باید توجه داشت که نقشه وب سایت بهینه باشد. زمانی که وب سایتی، محصولی را اضافه یا کم می کند، چنانچه به صورت خودکار در این فایل اضافه یا کم شوند، باید به خوبی ایندکس شوند.

بایدها و نبایدهایی که در سئوی تجارت الکترونیک باید درنظر گرفته شوند:

درباره استراتژی سئو در تجارت الکترونیک باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • استفاده از کلمات کلیدی ویژه و محتوای باکیفیت
  • ایجاد یک صفحه پرسش و پاسخ
  • به روزرسانی وب سایت و بارگذاری اطلاعات جدید و به روز
  • استفاده از کلمات کلیدی در URL ها
  • تحقیق درباره رقبا و زیرنظر گرفتن آنها
  • استفاده از جداول و لیست ها
  • نقد و بررسی محصولات موردتوجه قرار نگرفته و دارای نقاط ضعف متعدد
  • عدم استفاده از کلمات کلیدی بیشتر از حد ایده آل
  • پرهیز از کپی
  • پرهیز از عبارات بولد غیرضروری
  • بررسی پیوسته عملکرد وب سایت
  • عدم استفاده از تبلیغات زیادی و مکرر
  • عدم ورود اطلاعات نادرست

کلام آخر

درباره سئو در تجارت الکترونیک ، توضیحات مختصری ارائه نمودیم. تجارت الکترونیکی توسط اینترنت و فناوری های دیجیتال موجب امکان خرید و فروش کالاها و خدمات برای کاربران به آسان ترین نحو در بهترین بستر شده است. با استفاده از تجارت الکترونیک می توان بدون هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی، خرید محصولات یا دریافت خدمات را انجام داد. برای موفقیت در این زمینه باید در جذب مخاطب موفق عمل نمود. برای جذب مخاطب به فروشگاه های اینترنتی و وب سایت ها باید به اصول سئو توجه داشت و وب سایت ها را برای موتورهای جستجو، بهینه سازی کرد. با توجه به این مسئله به خوبی می توان ارتباط تجارت الکترونیک و SEO را متوجه شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *