رابطه‌ی مدت زمان ماندن کاربران در سایت و سئو

رابطه‌ی مدت زمان ماندن کاربران در سایت و سئو ، موضوعی است که قصد داریم به صورت مفصل به آن بپردازیم.

گوگل، فاکتورهای مختلفی برای رتبه بندی در الگوریتم های خود دارد. یکی از این فاکتورها، مدت زمان ماندن کاربران در وب سایت می باشد. مدت زمان ماندن یا Dwell time، مدتی است که یک کاربر در زمان کلیک بر روی بک لینک در نتایج جستجو در صفحه وب می ماند.

نرخ ترک صفحه، درصد کاربرانی می باشد که از وب سایت بازدید می کنند، اما بعد از بازدید بدون مراجعه به سایر صفحات سریعاً از صفحه خارج می شوند. برای مدت زمان ماندن کاربران در صفحه، مسئله کلیک کردن بازدیدکنندگان اهمیت دارد. رابطه‌ی مدت زمان ماندن کاربران در سایت و سئو بسیار روشن است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

اهمیت مدت زمان ماندگاری کاربر برای سئو

فرض کنید که عبارتی را جستجو می کنید. گوگل یک سری صفحه وب در نتایج SERP نمایش می دهد. شما بر روی اولین مورد کلیک نموده ولی بعد از گذشت مدت زمانی ملاحضه می کنید که مطالب موردنظر شما در این صفحه وجود ندارد. بنابراین از وب سایت خارج می شوید و بر روی دومین مورد کلیک می کنید. این صفحه دربردارنده توضیحات و مطالبی است که موردنیاز شما است. بنابراین در این حالت، مدت بیشتری در وب سایت باقی می مانید و از محتوای وب سایت بازدید می کنید.

گوگل هرگز به صورت علنی اعلام نکرده که مدت زمان ماندن کاربر در صفحه، یکی از معیارهای مهم برای رتبه بندی است. ولی این مسئله به تمامی افراد ثابت شده است. بر اساس شواهد، مدت زمان ماندگاری بازدید کنندگان در وب سایت، از معیارهای غیرمستقیم برای رتبه بندی برای گوگل است. گوگل به وب سایت هایی که کاربران بیشتر در آن ماندگار هستند، ارزش بیشتری می دهد.

 

 

رابطه‌ی مدت زمان ماندن کاربران در سایت و سئو

 

روش های افزایش مدت زمان ماندگاری کاربران در وب سایت

با توجه به رابطه‌ی مدت زمان ماندن کاربران در سایت و سئو برای صاحبان وب سایت ها مهم است که از هر راهکار درستی استفاده کنند تا کاربران را بیشتر در وب سایت خود نگه دارند. برای افزایش ماندگاری کاربران در وب سایت، چندین راهکار خوب ارائه می دهیم:

تولیدمحتوای باکیفیت تر با توجه به درک نیاز مخاطب

برای اینکه کاربران را مدت بیشتری در وب سایت خود نگه دارید، محتوای باکیفیت تری تولید کنید. برای تولیدمحتوای بهتر، حتماً به هدف کاربران توجه داشته باشید. گوگل صفحاتی را به گزارش های جستجوی بازدیدکنندگان ارجاع می دهد که بیشترین ارتباط و کیفیت را دارا باشند و بی ربط گویی نکرده باشند. بنابراین باید متوجه شوید که کاربران دقیقاً چه چیزی را جستجو می کنند تا برای آنها، تولیدمحتوا کنید.

بهره گیری از متد APP برای ایجاد مقدمه ای جذابتر ( بررسی رابطه‌ی مدت زمان ماندن کاربران در سایت و سئو )

با درک این رابطه باید با مقدمه ای جذاب سعی در حفظ کاربران داشته باشید. برای داشتن مقدمه جذاب باید از متد APP استفاده کنیم که مقدمه نوشته شده بر اساس این متد، شامل سه بخش موافقت و قول و مرور می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

انتخاب مقالات طولانی

مقالات طولانی بیشتر از مقالات کوتاه، بک لینک می گیرند. با توجه به بررسی ها، مقالات طولانی بیشتر از مقالات کوتاه اشتراک گذاری می شوند. مقالات طولانی تر، توضیحات بهتری برای یک موضوع دارند. مقالات طولانی بهتر از مقالات کوتاه، اثرگذاری ایجاد می کنند. در این مقالات معمولاً به تمامی ابهامات و پرسش های کاربران پاسخ داده می شود.

خوانایی مطالب (بررسی رابطه‌ی مدت زمان ماندن کاربران در سایت و سئو سایت)

برخی از کاربران مقالات طولانی را اسکن می کنند. پاراگراف های طولانی، حوصله مخاطبان را سر می برد. مقالاتی را تولید کنید که خوانایی و اسکن آنها آسان باشد. برای اینکه مقالات خوانا تولید کنید، از تیترها و زیرتیترهای متعدد استفاده کنید. وجود تصاویر در متن سبب می شود که کاربر علاقه بیشتری به خواندن مطالب نشان دهد. برای گوگل بسیار مهم است که وب سایت هایی که مطالب خواناتر دارند در رتبه های بالاتر قرار دهد.

بهینه سازی سرعت وب سایت برای بیشتر نگه داشتن کاربران در وب سایت

در صورتیکه سرعت بارگذاری بالاتر باشد، کاربران صفحه را سریعاً ترک نخواهند کرد. در صورتیکه کاربران سریعاً به صفحه ورود کنند، احتمال زیادی وجود دارد که صفحه وب سایت را به دقت بخوانند و بیشتر در آنجا ماندگار شوند. برای اینکه سرعت وب سایت بیشتر باشد، حتماً تصاویر و ویدئوها را فشرده کنید.

بررسی دقیق تر رابطه‌ی مدت زمان ماندن کاربران در سایت و سئو

به منظور بررسی اثر ماندگاری بازدیدکنندگان بر سئو و رتبه دهی، باید علل بازگشت دوباره بازدیدکنندگان به صفحه نتایج بعد از ورود به سایت به صورت قطعی برای گوگل معلوم شود. گوگل برای رتبه دهی به سایت ها بررسی می کند که کاربران از وب سایت ها رضایت دارند یا خیر. زمانی که کاربری سریع از وب سایت خروج می کند، به گوگل نشان می دهد که از محتوای وب سایت رضایت نداشته است و این مسئله حتماً در نظر گوگل خواهد ماند.

البته گاهی پیش می آید که کاربران با وجود مفید بودن و باکیفیت بودن محتوا پس از یک نگاه کلی به آن، از وب سایت خارج شده و به دیگر وب سایت ها ورود می کنند تا مطالب آنها را نیز، مطالعه کنند. بنابراین زمان ماندگاری بازدیدکنندگان در سایت یا Dwell Time، مستقیماً بر سئوسایت اثر نگذاشته و اثرگذاری بسیار زیادی ندارد. بنابراین در بررسی رابطه‌ی مدت زمان ماندن کاربران در سایت و سئو باید این موارد را لحاظ کنید.

سایر روش های افزایش مدت زمان حضور بازدیدکنندگان در وبسایت

علاوه بر مواردی که نام بردیم و به توضیح آنها اقدام نمودیم، راهکارهای دیگری برای ترغیب کاربران به ماندگاری بیشتر در وب سایت وجود دارد. سایر راهکارهای مهم شامل موارد زیر است:

  • متناسب بودن محتوا با کلمات کلیدی
  • بهره گیری از انواع محتوای جذاب مانند تصاویر و ویدئو و پادکست و … در محتوا
  • بارگذاری محتوای جدید در وب سایت و آپدیت محتواهای قدیمی
  • افزایش کیفیت گرافیک وب سایت
  • استفاده از لینک های داخلی مناسب
  • بهینه سازی وب سایت برای پلتفرم های مختلف
  • بهره گیری از انواع کال تو اکشن
  • طراحی بخش نظرسنجی در وبسایت
  • طراحی حرفه ای صفحات وب سایت
  • جواب دادن به پرسش های بازدیدکنندگان به طور آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *