ترکیب سئو با بازاریابی محتوا و نتایج حاصل از آن

ترکیب سئو با بازاریابی محتوا در مواقعی نتایج بسیار خوبی می دهد. اما باید دقیقاً دانست که چه زمانی به انجام این کار اقدام شود.

اگر دارای وب سایتی هستید و در زمینه کسب و کار خود در فضای اینترنتی مشغول هستید، حتماً اصطلاحاتی مانند بازاریابی محتوا و سئو و … را شنیده اید. شاید هم گمان کرده اید که این اصطلاحات یکسان هستند، در حالیکه اینگونه نیست و هر یک از آنها دقیقاً تعریف جداگانه ای دارند.

گاهی شنیده می شود که برای موفقیت وب سایت خود بهتر است به ترکیب سئو با بازاریابی محتوا اقدام کنید. در این مقاله ضمن ارائه توضیحات بسیار کوتاه و مفید درباره هر یک از این مفاهیم، به این مسئله می پردازیم که اساساَ ترکیب این موارد چه فایده ای دارد و در چه زمانی باید اتفاق بیفتد.

 

ترکیب سئو با بازاریابی محتوا

 

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو دقیقاً به چه معناست؟

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، اقداماتی می باشد که در طراحی و کدنویسی وب سایت، تألیف استراتژی محتوایی، تولیدمحتوا، لینک سازی خارجی و … صورت می گیرد تا وب سایت موردنظر در نتایج جستجوی گوگل به رتبه بهتری دست پیدا کند و بیشترین بازدید از وب سایت انجام شود.

سئو دربردارنده هر نوع جستجویی از قبیل جستجوی تصویری، جستجوی ویدئویی، جستجوی دانشگاهی، جستجوی خبری و جستجو در وب سایت می باشد. سئوی یک وب سایت دربردارنده پارامترهای متعددی است که هر یک از آنها از سوی موتورهای جستجو به دقت بازبینی و تحلیل می شود. این پارامترها را به طور کلی به دو نوع طبقه بندی نموده که شامل سئوی داخلی و سئوی خارجی می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

بازاریابی محتوا دقیقاً به چه معناست؟

پیش از ارائه توضیحاتی درباره ترکیب سئو با بازاریابی محتوا به تعریف بازاریابی محتوا می پردازیم. در بازاریابی محتوا، تلاش می شود که با اشتراک گذاری مطالب آموزشی، سرگرم کننده و یا خبری و … به مخاطبان اطلاعات موردنیازشان را ارائه دهیم. نتایج این کار ممکن است به خرید محصول یا دریافت خدماتی منجر شود. البته ممکن است چنین اتفاقی رخ ندهد و نتایج دیگری بدست بیاید.

در بازاریابی محتوا به صورت مستقیم به خرید محصول یا دریافت خدمات اصرار نمی کنیم و می خواهیم این کار را به صورت غیرمستقیم انجام دهیم تا تصمیم بهتری اتخاذ شود. بنابراین بازاریابی محتوا باید به صورت کاملاً حرفه ای و استادانه انجام شود تا نتیجه موردانتظار را به همراه داشته باشد.

اما مؤسسه Content Marketing Institute یک تعریف دیگر بیان بازاریابی محتوا ارائه می دهد. بر اساس تعریف این مؤسسه، هدف از بازاریابی محتوا، جذب و نگهداری مشتریان توسط تولید و مدیریت محتوای باارزش و مفید به منظور تغییر یا تقویت رفتار مشتریان می باشد.

چه زمانی ترکیب سئو با بازاریابی محتوا انجام می شود؟

چنانچه مخاطبان شما در جستجوی راهکارهایی برای رفع نیازهای خود باشند و کسب و کار شما، تأمین کننده نیازهای آنها باشد، سئو در نقش یک کانال توزیع برای بازاریابی محتوا اصلاً کارایی ندارد. فرض کنید که شمار بالایی از مشتریان بالقوه شما به دنبال سرچ درباره بهترین داروی لاغری، بهترین دمنوش لاغری و تمرینات مؤثر برای لاغری هستند. در این شرایط، محتوای مرتبط با محصولات لاغری باید با هدف قرار دادن این کلمات کلیدی تولید شوند و تمامی آنها برای کسب جایگاه بهتر در صفحات نتایج گوگل بهینه سازی شوند تا مخاطبانی که در جستجوی موارد ذکر شده بودند، جذب شوند.

برای ترکیب سئو با بازاریابی محتوا باید چطور عمل کرد؟

گمان می کنیم که با توضیحات مختصری که ارائه دادیم متوجه شدید که بازاریابی محتوا و سئو باید چه زمانی ادغام شوند. اما برای این کار باید بسیار ماهرانه عمل کنید و تمامی اصول کار را درنظر بگیرید. خلاصه ای از روند کار را ارائه می دهیم:

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

کلمات کلیدی مناسب را برگزینید

در اولین گام باید بدانید که تولیدمحتوا برای چه کلماتی انجام می شوند. بنابراین با تحقیقات، کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید. پیش از شروع هر کاری، باید کلمات کلیدی اطلاعاتی را پیدا کرده و بدانید که مخاطبان موردنظر شما در جستجوی چه کلماتی هستند.

هدف جستجو را بررسی کنید

در ادامه فرآیند ترکیب سئو با بازاریابی محتوا ، باید هدف جستجو را تحلیل کنید و آنها را هماهنگ کنید. مثلاً هنگامی که مخاطبان “نرخ پرش” را سرچ می کنند، بیشتر به دنبال مفهوم آن هستند. ولی زمانی که “کاهش نرخ پرش” جستجو می شود، یعنی مخاطبان از مفهوم نرخ پرش آگاهی دارند و صرفاً در جستجوی راهکارهایی برای کاهش نرخ پرش می باشند. بنابراین باید هماهنگی های لازم با هدف جستجو انجام شود.

اولویت بندی با توجه به پتانسیل تجاری صورت بگیرد

تمرکز بر روی کلمات کلیدی با پتانسیل تجاری باید موردتوجه قرار بگیرد. فرض کنید که یک کلینیک زیبایی، محتوایی درباره مزایای لیزر تولید کرده باشد. این عنوان برای کلینیک زیبایی هم فراهم کننده ترافیک و هم فراهم کننده پتانسیل تجاری می باشد. بنابراین با توجه به بررسی آنچه که مخاطبان به دنبال آن هستند می توان متوجه شد که چه موضوعاتی برای کسب و کار ما، پتانسیل تجاری به همراه خواهد داشت.

در ترکیب سئو با بازاریابی محتوا باید محتوای ارزشمند برای محصولات تولید کنید

با توجه به موضوع و عناوین انتخابی بر اساس توضیحات ذکر شده، باید به تولیدمحتوای ارزشمند اقدام کنید. محتوایی ارزشمند است که مرتبط با موضوع، محصول محور و اصیل باشد. محتوای اصیل به طور استراتژیک درباره محصولات حرف زده و آن را راهکاری برای رفع مشکلات مخاطب معرفی می کند.

محتوا را بر اساس تغییرات محصولات آپدیت کنید

اگر محصولات تغییر می کنند و ویژگی ها و خصوصیات آنها تغییر می کند، حتماً باید محتوای مرتبط با آنها را به روزرسانی کنید. شاید لازم باشد که تصاویر جدیدی در متن قرار دهید و یا اینکه ویدئوهای آموزشی بارگذاری شده را بارگذاری کنید. این تغییرات شاید بسیار جزئی به نظر بیایند، اما اهمیت زیادی دارند.

برای ترکیب سئو با بازاریابی محتوا ، مخاطبانی خاص ایجاد کنید

بهتر است مخاطبان را تشویق نموده که در خبرنامه یا کانال شما عضو شوند. این مسئله سبب می شود که توسط بازاریابی محتوای متمرکز بر سئو، مخاطبانی ویژه و vip ایجاد کنید. حتی در صورتیکه در صفحه اول نتایج گوگل باشید و بازدید بالایی داشته باشید، ممکن است مخاطبان دائمی نداشته باشید. بنابراین بهتر است برای وفادار کردن آنها نسبت به خود، اقداماتی انجام دهید و آنها را عضو کانال ها یا باشگاه مشتریان خود کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *