آدم‎‌خواری کلمات کلیدی چیست؟

آدم‎‌خواری کلمات کلیدی سبب می شود که برای کسب رتبه از سوی گوگل با خودتان وارد رقابت شوید و این اتفاق، نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

چنانچه محتواهای خود را برای کلمات و عبارات یکسان بهینه سازی کنید، ممکن است در رتبه بندی با چالش آدم خواری کلیدواژه مواجه شوید. هر اندازه که وب سایت شما بزرگتر باشد و دارای صفحات بیشتری باشد، بیشتر در معرض خطر رقابت با خودش قرار خواهد گرفت.

آدم خواری کلمه کلیدی به چه معناست؟

 

آدم‌خواری کلمات کلیدی

 

آدم خواری مربوط به زمانی است که برای یک کلمه کلیدی، چندین مقاله یا صفحه اختصاص می دهیم. گوگل، امکان رتبه گرفتن چندین صفحه با یک کلمه کلیدی برای یک وب سایت را فراهم نمی کند. لذا زمانی که این اتفاق رخ می دهد، رتبه شما بر خلاف انتظارتان بسیار تنزل پیدا می کند. اگر گمان می کنید که می توانید برای یک کلمه کلیدی، دو مقاله تولید کنید و هر دو مقاله را در رتبه های بالای صفحات نتایج گوگل ببینید، سخت در اشتباه هستید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

اثرات منفی آدم‎‌خواری کلمات کلیدی

متأسفانه آدم خواری، پیامدهای بسیار بدی را برای شما به همراه خواهد داشت. برخی از ناگوارترین این پیامدها عبارتند از:

  • با آدم خواری، اقتدار وب سایت شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت. به جای برخورداری از یک صفحه معتبر، چندین صفحه کم ارزش و کم اعتبارتر خواهید داشت.
  • گوگل مرتبط ترین صفحه با کلمات کلیدی را در جایگاه های بالاتر نشان می دهد. زمانی که چندین صفحه با یک کلمه کلیدی دارید، ممکن است گوگل در تشخیص مرتبط ترین صفحه دچار اشتباه شود.
  • بک لینک هایی که قادر به رفتن به یک منبع اطلاعاتی تلفیقی بودند، حالا میان چندین صفحه توزیع می شوند. در واقع با این کار، لینک ها و انکرتکست های خود را کمرنگ کرده اید.
  • یکی از اثرات منفی آدم‎‌خواری کلمات کلیدی ، آسیب دیدن نرخ تبدیل می باشد. با داشتن چندین صفحه مربوط به یک کلمه کلیدی به جای آنکه تمامی بازدیدکنندگان را به بهترین صفحه خود هدایت کنید، آنها را به صفحاتی که کمتر مرتبط با کلمه کلیدی هستند و کمتر بر روی آن کار شده است، هدایت می کنید و این مسئله سبب می شود که نرخ تبدیل شما تحت تأثیر قرار بگیرد.
  • زمانی که چندین صفحه بیانگر یک کلمه کلیدی است، گوگل گمان می کند که محتوا با کلمات کلیدی هر صفحه تطابق ندارد.

نحوه تشخیص این مشکل

آدم‎‌خواری کلمات کلیدی به سئوی وب سایت شما آسیب می زند. برای تشخیص اینکه وب سایت شما به این مشکل مبتلا شده است یا خیر، کار دشواری ندارید. کلمه کلیدی موردنظر خود را در گوگل سرچ کنید. با این کار به آسانی می توانید متوجه شوید که در چه وضعیتی قرار دارید. چنانچه چندین صفحه شما برای یک کلمه کلیدی در نتایج یک و دو قرار دارند، اوضاع بد نیست. ولی در صورتیکه محتواهای خود را در نتایج 7 و 8 دیدید، باید به فکر بررسی وضعیت وب سایت خود باشید و اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام دهید.

روش های حل مشکل آدم خواری کلمه کلیدی

چنانچه نمی توانید کلمه کلیدی خود را بومی سازی نموده، برای کسب جایگاه بهتر در گوگل با خودتان رقابت می کنید. زمانی که دو پست برای یک موضوع دارید، گوگل در تشخیص اختصاص رتبه بهتر به آن صفحات دچار مشکل می شود.

برای حل مشکل آدم‎‌خواری کلمات کلیدی باید چندین کار مهم شامل حسابرسی محتوای خود، آنالیز عملکرد محتوای خود، تصمیم گیری درباره نگه داشتن بهترین صفحه، ادغام و حذف و تغییر مسیر را انجام دهید. با حسابرسی محتوای خود و آنالیز عملکرد محتوا می توانید تصمیم بگیرید که کدامیک از محتواها را حفظ کنید و کدامیک را نگه دارید.

تأثیر نامطلوب بر رشد وب سایت ها

در صورتیکه وب سایت شما بزرگتر شود، احتمال ابتلا به مشکل آدم خواری کلمه کلیدی را بیشتر خواهد داشت. محتوانویس ها درباره موضوعات موردعلاقه خود تولیدمحتوا می کنند و از تکراری یا شبیه بودن آنها بی خبر هستند. در نهایت، مقالاتی تولید می شود که بسیار شبیه به یکدیگر هستند. برای جلوگیری از بروز این مشکل، باید قبل از تولیدمحتوا به چک کردن عنوان موردنظر اقدام کنید و پس از کسب اطمینان از تکراری نبودن آنها، تولیدمحتوا درباره آنها را انجام دهید. محتوانویسی با موضوعات یکسان و مشابه، بر رشد وب سایت شما تأثیر منفی می گذارد.

در یک بازه زمانی مشخص، کلمات کلیدی خود را چک کنید تا از آدم خوار نبودن آنها مطمئن شوید. در زمان انجام این کار برای پیشرفت کلمات کلیدی خود ممکن است نیاز به اعمال تغییراتی در ساختار سایت باشد تا بعضی از نوشته ها، بازنویسی شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

ارتباط صفحه فرود با آدم‎‌خواری کلمات کلیدی

صفحه فرود، کلیه محصولات و خدمات وب سایت شما را در یک موقعیت نمایش می دهد. در این صفحه، امکان استفاده از کلمات کلیدی متنوع وجود دارد. برای هر کلمه کلیدی می توانید یک صفحه جداگانه ای ایجاد کنید. چنانچه وب سایت شما دارای صفحه فرود نیست، یک صفحه فرود جدید بوجود بیاورید. این صفحات در حکم یک منبع معتبر به حساب آمده و به دیگر سایت ها یا صفحات سایت شما، لینک می شود. لذا، ایجاد آنها یک ضرورت است و قطعاً مزایایی دارد.

روش های جلوگیری از آدم خواری کلیدواژه ها

با استفاده از چندین راهکار ساده می توان از آدم‎‌خواری کلمات کلیدی پیشگیری کرد:

  • تولیدمحتوا را با برنامه ریزی انجام دهید. هنگامی که استراتژی معینی برای تولیدمحتوا و بهره گیری از کلمات کلیدی نداشته باشید، با مشکل آدم خواری کلیدواژه ها مواجه می شوید. بنابراین حتماً با برنامه ریزی تولیدمحتوا را انجام دهید.
  • استفاده از پیوند داخلی نشان می دهد که کدامیک از صفحات وب سایت دارای اعتبار زیادی هستند و صفحه موردنظر ما را برای کسب رتبه بالاتر به گوگل معرفی می کند.
  • با بهره گیری از کلمات کلیدی بلند و طولانی می توان از احتمال تکراری بودن کلمات کلیدی مورداستفاده کاست. البته کلمات کلیدی بلندتر، ترافیک بالایی بوجود نمی آورند، اما مانع از بروز مشکل آدم‎‌خواری کلمات کلیدی می شوند. به منظور انتخاب کلمات کلیدی طولانی می توانید از برنامه های جستجوی کلمات کلیدی استفاده نموده تا لیستی از کلمات کلیدی طولانی برای شما نمایش داده شود. گاهی اوقات می توانید برخی از کلیدواژه های کوچک را با یکدیگر ترکیب نموده و به عنوان کلمه کلیدی مورداستفاده قرار دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *