معرفی محصول به بازار به روش های مختلفی انجام می شود که هر یک از آنها، استراتژی مختص به خود را دارا می باشند.

اگر شما هم برای معرفی کالاهای خود دچار مشکل هستید و هیچ ایده ای به ذهنتان خطور نمی کند، می توانید از توضیحاتی که در این مقاله به شما ارائه می دهیم کمک گرفته تا به بهترین نحو، محصولات خود را معرفی کنید.

تکنیک های پیش از معرفی محصول به بازار

 

معرفی محصول به بازار

برای معرفی محصولات خود، راه های مختلفی دارید. برای انجام برخی از این روش ها، باید کارهایی را قبل از معرفی کالاها انجام دهید. کارهایی که باید قبل از معرفی کالاها انجام دهید، شامل موارد زیر می باشد:

تعیین محصولات و مشخصات آنها

نخست باید محصولات و مشخصات خود را تعیین کنید و بدانید که چه محصولاتی را با چه خصوصیاتی قرار است روانه بازار کنید. حتماً بازار هدف را زیر ذره بین گذاشته تا از میزان فروش محصولات اطمینان حاصل کنید. حتماً رقیبان خود را زیر نظر گرفته و محصولات را به دقت زیرنظر بگیرید. در واقع می خواهیم به این نتیجه برسیم که آیا محصول موردنظر، می تواند مشتریان را مجذوب خود کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

آنالیز تقاضای مشتریان و مخاطبان قبل از معرفی محصول به بازار

باید جامعه هدف خود را بشناسید و بدانید که آنها به دنبال چه محصولاتی با چه ویژگی هایی هستند. خواسته های مهم آنها را شناسایی کنید. نکته ای که باید متوجه شوید این است که محصول موردنظر در چه مدت زمانی به خوبی فروش خواهد رفت. حتماً زمان معین برای معرفی محصول جدید را به طور شمارش معکوس ارائه دهید. با این کار می توانید بازار را هیجانی کنید و به مشتریان اعلام کنید که چه زمانی می توانند از محصولات جدید شما استفاده کنند.

ارائه کاتالوگ محصول

پیش از معرفی محصول به بازار حتماً کاتالوگی از محصولات جدید تهیه کنید. تمامی مشخصات، خصوصیات، تاریخ، قیمت و … را در کاتالوگ درج نموده و توضیحات مهم را ذکر کنید. با این کار، ضمن افزایش اعتبار تجاری محصولات خود نسبت به سایر محصولات، سبب انتخاب آسانتر مشتریان خواهید شد. هر چه که به نظرتان لازم است و سبب تشویق مشتری به خرید می شود را ذکر کنید.

تعیین استراتژی در بازاریابی

یکی دیگر از اقداماتی که قبل از معرفی محصول به بازار باید انجام دهید، مشخص کردن استراتژی در بازاریابی است. اخیراً درگاه های تبلیغاتی پولی و رایگان متعددی شکل گرفته اند که با کمک آنها می توان محصولات جدید را معرفی کرد. در صورتیکه با استراتژی خوبی جلو روید و برای معرفی محصولات جدید در هر یک از درگاه های پرمخاطب، برنامه ریزی داشته باشید و در زمان از پیش مشخص شده ای جلو بروید، قطعاً موفق خواهید شد.

زیرنظر گرفتن دقیق رقبای مهم خود

در محدوده زمانی مشخصی، رقبای خود را زیرنظر بگیرید و عملکرد آنها را بررسی کنید. اگر آنها برای معرفی محصولاتشان از ایده های جالبی استفاده نموده اند، شما نیز با الهام از روش های آنها و ابتکار عمل خود، روش های خوبی را برای معرفی کالاهای خود طراحی کنید.

تشکیل تیم آنالیز و بازاریاب قبل از معرفی محصول به بازار

شرکت های زیادی هستند که برای معرفی کالاهای خود از تیم های آنالیز و بازاریاب استفاده می کنند. با این کار سرعت بازدید از کالاها افزایش پیدا می کند. تیم های آنالیز به خوبی می توانند بهترین درگاه ها را برای جذب مخاطب پیدا کنند.

زمان بندی دقیق برای ارائه محصولات

اگر محصولات شما در زمان مناسبی به بازار ارائه شوند، میزان فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد. به طور مثال یک کاپشن زمستانی گرم باید در روزهای نسبتاً سرد به بازار معرفی شود. اگر این کاپشن در روزهای گرم به بازار معرفی شود، مسلماً میزان فروش بالایی را تجربه نخواهد کرد.

تکنیک های بکر برای بازاریابی

یکی دیگر از اقدامات لازم قبل از معرفی محصول به بازار ، اجرای تکنیک های بکر برای بازاریابی می باشد. بازاریابی آنلاین دارای تکنیک های بسیار خوبی برای فروش هستند. به طور مثال می توانید از تکنیک هایی مانند استفاده از جملات تحریک کننده مانند عکس های لو رفته از محصولات جدید سعی در جذب مشتریان داشته باشید. از بهترین بنرها و تصاویر تبلیغاتی برای کالاهای خود استفاده کنید.

مراحل ارائه محصولات به بازار

مراحل کار را در 4 برهه زمانی بررسی می کنیم:

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

آماده سازی و تولید محصول

در این مرحله باید اقداماتی شامل تعیین هدف تولید و ارائه محصولات، تعیین رویکرد ارائه محصول، تعیین بازار هدف و پرسونای مخاطب، تعیین کانال های تبلیغات و معرفی محصولات، تعیین تاریخ های مهم از جمله تاریخ تولید و تاریخ رونمایی و تاریخ عرضه، تعیین قیمت و طراحی بسته بندی انجام شود.

قبل از معرفی محصولات

قبل از معرفی محصول به بازار باید کارهای مهمی مانند تأمین منابع، ارائه نمونه آزمایشی به قسمتی از بازار هدف، آماده سازی محتوای تبلیغاتی، آگاهی رسانی در زمینه نزدیک شدن به زمان رونمایی از کالاها، شروع پیش فروش، ثبت درخواست های تبلیغات، ایجاد کمپین ها، آماده سازی کانال های گوناگون فروش و … صورت بگیرد.

در زمان عرضه محصولات

در این حین باید اقدامات دیگری مانند اجرای کمپین های تبلیغاتی، اجرای برنامه ها و راهکارهای معرفی محصولات، آمادگی تیم های گوناگون به منظور پاسخگویی به سیل بزرگ مخاطبان و تحلیل نتایج کسب شده و … صورت بگیرد تا روند معرفی محصول به بازار به خوبی ادامه پیدا کند.

بعد از معرفی محصول به بازار

در نهایت برای آنکه اقدامات انجام شده به ثمر بنشیند و نتیجه مطلوب حاصل شود باید اقدامات دیگری مانند سنجش نتایج اقدامات صورت گرفته، تحلیل واکنش های دریافتی از سوی تیم های اجرایی و مشتریان، پشتیبانی از مشتریان به روش های مختلف و تولیدمحتوا و … انجام شود.

تکنیک های مختلف برای معرفی محصول به بازار

تحریک بازار، انتخاب موقعیت مناسب برای معرفی، معرفی به کمک سلبریتی ها، استفاده از پتانسیل رسانه ها، ارائه خدمات، تعامل با مشتریان، ارائه نمونه های رایگان از محصولات، شعار مناسب، تنوع روش های پرداخت، بوجود آوردن شرایط برای تجربه ای شیرین، تولید محتوا برای محصول و … از تکنیک های مؤثری هستند که برای معرفی محصولات مورداستفاده قرار می گیرند. تکنیک های کپی رایتینگی مانند FAB، BAB، AIDA، PAS، QUEST و … از روش های مؤثر و نتیجه بخش برای معرفی محصول هستند که هر یک دارای مزایایی هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *