جذب مشتری با روش های مختلفی امکان پذیر است. با یک پروسه چند مرحله ای می توان مشتریان زیادی را جذب کسب و کار خود کرد.

جذب مشتری، پروسه کسب مشتریان جدید و توسعه کسب و کارها می باشد. برای بدست آوردن مشتری باید استراتژی های پایداری ایجاد کرد که موجب بدست آوردن مشتریان جدید در یک مدت زمان خاص شد. برای بدست آوردن مشتریان جدید می توان از راهکارهای مؤثر و نتیجه بخشی استفاده نمود که نتیجه بخش بودن برخی از آنها، تضمین شده است.

اهمیت بدست آوردن مشتریان جدید برای کسب و کارها

 

جذب مشتری

 

جذب مشتری از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که پایه و شالوده ی ارتباط مستمر او با محصول می باشد. یک پروسه یا فرآیند کسب مشتریان خوب دارای چندین نتیجه ارزشمند است که برخی از آنها شامل موارد زیر می باشد:

  • مشتریان را با خود مأنوس می کنید. زمانی که مشتریان به شما بیشتر توجه می کنند، ارزش محصولات شما را بهتر می فهمند. احتمال مراجعه مجدد به وب سایت شما و احتمال خرید مجدد و مکرر وی وجود دارد.
  • افزایش نرخ تبدیل کاربر آزمایشی، مهمترین نتیجه کسب مشتریان است. در صورتی که محصول تستی یا تخفیف دار عرضه کنید، بازدیدکنندگان آزمایشی ارزش محصول شما را درک نموده و با تجربه آنها به بازدیدکنندگان دائمی و احتمالا مشتریان تبدیل می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

یک فرآیند نتیجه بخش جذب مشتری

برای اجرای این فرآیند باید گام های زیر را مرحله به مرحله بپیمایید:

فرآیند عضویت

اولین مرحله، فرآیند عضویت می باشد. برخی ها گمان می کنند تا زمانی که مشتری برای دریافت محصول در سایت به عضویت در نیامده باشد، پروسه جذب مشتریان آغاز نمی شود. اما اینگونه نیست. با توجه به یک نظرسنجی می توان متوجه شد که میانگین نرخ تبدیل در برخی از وب سایت ها  در مرحله عضویت تنها حدود 37 درصد است. در صورتیکه نرخ ریزش از حد متوسط بالاتر باشد، بدان معناست که سریعاً تقاضای اطلاعات از آنها را می کنید. بهترین فرآیند عضویت آن است که تا حد امکان کوتاه باشد و به گونه ای تنظیم شود که کاربر احساس نکند قرار است اطلاعات زیادی را ارائه دهد.

ایمیل خوش آمدگویی

در دومین گام از فرآیند جذب مشتری باید ایمیل خوش آمدگویی برای کاربران ارسال کنید. این ایمیل باید به صورتی طراحی شود که آنها را مستقیماً به محصول یا خدمات وصل کند تا سریعاً بتوانند از آنها استفاده نموده و ارزش آن را متوجه شوند.

بهترین شکل باید برای ارسال ایمیل خوش آمدگویی انتخاب شود. در این ایمیل باید از کاربران تشکر شود که به عضویت درآمده اند. حتماً باید منابعی وجود داشته باشد که به آنها در آغاز کار کمک کند. این منبع می تواند محتوای ویدئویی یا محتوای متنی باشد. این کاربران باید دوباره به صفحه محصول ارجاع داده شوند. البته اشتراک گذاری منابع اضافی سودمند است، اما تأکید اصلی ایمیل خوش آمدگویی، بایستی بر کلیک کردن بر روی محصول باشد تا آنها به این صفحه ورود کنند.

اهمیت لاگین اول در جذب مشتری

اولین ورود کاربر به سایت، نخستین برخورد واقعی آن با محصول است، حتی در حالتی که از قبل شاهد محتواهای زیادی درباره آن محصول بوده باشد. در این شرایط باید از تمامی روش ها و ترفندها برای ترغیب مشتری به استفاده از محصول کمک گرفت. ترغیب مشتریان به تجربه کردن محصولات، به تلاش بی وقفه نیاز دارد. هر چقدر که از محصول استفاده شود، ارزش های آن بیشتر شناخته می شود.

یکپارچه سازی، درخواست ها و وارد کردن اطلاعات

گمان نکنید که پروسه جذب مشتری در محصولات B2B صرفاً آموزش روش استفاده از محصولات است. محصول شما، قسمتی از میز فناوری مشتری می باشد و مستقل از آن نیست. این احتمال وجود دارد که مشتری به ادغام و یکپارچه سازی محصول با دیگر محصولات و یا انتقال داده ها از سایر رفرنس ها نیاز داشته باشد. بنابراین باید روشی برای یکپارچه سازی، درخواست ها و ورود اطلاعات وجود داشته باشد.

روش انتخابی باید از هر جهت ایده آل باشد. این روش برگزیده باید در حد امکان به صورت خودکار باشد تا موانع از سر راه مشتریان برداشته شود. البته توجه داشته باشید که تمامی کاربران به یکپارچه سازی درخواست ها از همکاران یا انتقال داده ها از سایر ابزارها نیازمند نیستند. لذا، این کار نباید اجباری باشد. برای تمامی مراحل از جمله یکپارچه سازی باید پشتیبانی ارائه شود. تیمی باید از مشتریان حمایت کرده و در صورت بوجود آمدن مشکل برای آنها، مشکلات آنها را حل کنند.

بررسی محصول برای جذب مشتری

بررسی محصول، یک مزیت مهم دارد و آنهم این است که مشتری با فرآیند راه اندازی و استفاده از محصول آشنا می شود. بهترین راه مشتریان جهت شناخت محصول، استفاده از آن می باشد. برخی از صفحات بررسی محصول، به صورت شاخص می باشند. چرا که فقط استفاده از محصول را به بازدیدکنندگان آموزش نمی دهد و او را ناگریز به استفاده از محصول می کند تا آن را تجربه کند. برای طراحی بخش بررسی محصول باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید.

ممکن است برخی از افراد تمایلی به دیدن بخش بررسی نداشته باشند. لذا باید بخشی را برای بازگشت سریع افراد فراهم نمود. برای طراحی این بخش باید شرایطی را فراهم نمود که مشتری در صورت نیاز، امکان دریافت پشتیبانی اضافی را داشته باشد. زیرا ممکن است بررسی محصول برای برخی از مشتریان کفایت نکند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

ایمیل های پیگیری

در آخرین گام از فرآیند جذب مشتری باید ایمیل پیگیری ارسال شود. با ارسال ایمیل می توان برای نگه داشتن مشتریان تلاش کرد. در این ایمیل می توانید از ترفندهای خاص استفاده از محصول، ترغیب محصول به بازدید دوباره از وب سایت و … صحبت کنید. در این ایمیل حتماً از نکات و منابع مفید استفاده کنید. محتوای ایمیل باید برای کاربر مفید باشد تا وی از باز کردن ایمیل و خواندن آن پشیمان نشود.

به خاطر داشته باشید که ایمیل پیگیری باید کوتاه و مفید باشد. طولانی بودن محتوای ایمیل ممکن است سبب انصراف کاربر از خواندن آن شود. شما می توانید در ایمیل پیگیری، ویدئوی جذابی قرار دهید و راه آغاز معامله با با خودتان را برای آنها به نمایش بگذارید. همچنین می توانید لینکی در وب سایت گذاشته تا مشتریان در صورت تمایل به دریافت مشاوره به آنجا رجوع کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *