کاهش نرخ پرش از وب سایت با اقداماتی مانند کوتاه کردن توضیحات تیترها، افزایش سرعت بارگذاری سایت، عدم تبلیغات اضافی و … امکان پذیر است.

اگر دقیقاً نرخ پرش را نمی دانید، می توانیم با یک مثال ساده به خوبی آن را برای شما روشن کنیم. فرض کنید که یک مشتری وارد فروشگاه می شود و پس از یک نگاه سریع به اجناس فروشگاه بدون آنکه با فروشنده صحبتی کند از فروشگاه خارج می شود. در این حالت می توان مشتری را از دست داده درنظر گرفت. حال اگر کاربری به وب سایت ورود کند و سریعاً از آن خارج شود، پرش اتفاق افتاده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

پرش یا بانس چیست؟

روش های خوبی برای کاهش نرخ پرش از وب سایت به شما ارائه می دهیم. آنالیز نرخ پرش وب سایت، نسبت بازدیدهای یک صفحه به شمار تمامی بازدیدهای وب سایت را مشخص می کند. با این داده ها می توان به استراتژی های خود تغییرات مثبتی داد و بهترین استراتژی را مشخص کرد. نرخ پرش، به معنای کاربرانی است که بعد از ورود به وب سایت، بدون تماشای هیچ صفحه ای از آن بیرون می روند. با توجه به این شاخص می توان محتواهای وب سایت خود را تغییر داد و ایرادات آن را رفع کرد.

زمانی که نرخ پرش بالا باشد، یعنی وب سایت در جذب مخاطب مشکل داشته است وهیچ تأثیر مثبتی را بر روی میزان فروش خود احساس نکرده است. اما نرخ پرش پایین، نشان از موفقیت شما در جذب مخاطب است.

تجزیه و تحلیل نرخ پرش

 

کاهش نرخ پرش از وب سایت

برای کاهش نرخ پرش از وب سایت باید به خوبی این پارامتر را تحلیل کرد. یکی از اصلی ترین جنبه های نرخ پرش، ارائه داده هایی در ارتباط با اندازه تعامل مخاطبان با محتوای وب سایت می باشد. در صورتیکه نرخ پرش وب سایت در حد بالاتر از متوسط باشد، یعنی محتواهای شما سودمند و کارآمد نمی باشد و کیفیت آن مطابق با انتظارات نیست. در صورتیکه نرخ پرش از سطح متوسط پایین تر باشد، بدان معناست که عملکرد وب سایت به میزان موردانتظار بالا بوده است و توانسته است موردقبول درصد زیادی از کاربران واقع شود. ارزیابی نرخ پرش با توجه به عوامل متعددی انجام می شود.

بهترین روش ها برای کاهش نرخ پرش از وب سایت

برای اینکه میزان پرش از وب سایت خود را به کمترین مقدار ممکن برسانید، به موارد زیر توجه داشته باشید:

تولیدمحتوایی باکیفیت تر و موردپسند تر

زمانی که محتوای شما دارای کیفیت ایده آل باشد، مخاطب را جذب خود خواهد نمود. محتواهایی که کیفیت پایینی داشته باشند، از نحوه تیتربندی، توضیحات مقدماتی و عنوان و سایر موارد مشخص می شوند. بنابراین کاربر پس از یک نگاه کلی از خواندن آن انصراف می دهد. با تولیدمحتوای باکیفیت می توان مخاطب را جذب نمود.

لینک سازی داخلی برای به حداقل رساندن میزان پرش

یکی از روش ها برای کاهش نرخ پرش از وب سایت ، لینک سازی داخلی می باشد. لینک سازی داخلی موجب به حداکثر رسیدن بازدیدها از وب سایت می شود. وب سایت هایی که دارای مقالات زیادی هستند با بهره گیری از لینک سازی داخلی می توانند فرصت بسیار خوبی را برای فروش بیشتر یا ارائه خدمات بیشتر برای خود فراهم کنند. لینک سازی به دو روش دستی و با استفاده از پلاگین قابل انجام است.

نمایش پست های مرتبط با پست موردنظر

یکی دیگر از روش های اثرگذار برای به حداقل رساندن میزان پرش، نمایش پست های مرتبط با پست موردنظر می باشد. برخی از کاربران نمی دانند که بعد از خواندن محتوای فعلی باید به کجا بروند. یک وب سایت حرفه ای باید مسیر بعدی را برای کاربران تعیین کند. زمانی که مسیر مشخص باشد، وب سایت سریعاً از سوی کاربران ترک نمی شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

نمایش خلاصه مطالب برای صفحات آرشیو

این روش نیز مؤثر است و در کاهش نرخ پرش از وب سایت اثرگذار است. زمانی که خلاصه مطالب در صفحات آرشیو نوشته می شود، دو نتیجه مهم دارد. اول اینکه سرعت بارگذاری صفحات وب سایت زیاد می شود و دوم اینکه، آمار بازدیدها از صفحات به صورت قابل توجهی زیاد می شود. زیرا مخاطب با دیدن خلاصه نوشته ها برای بازدید از صفحه بیشتر ترغیب می شود. البته باید درنظر داشته باشید که تمامی محتوای نوشته را در صفحه آرشیو نگذارید. زیرا ممکن است در این حالت، صفحه به کندی لود شود و کاربر از ورود به صفحه موردنظر منصرف شود.

واکنش گرا طراحی شدن وب سایت برای کاهش نرخ پرش از وب سایت

مشخص نیست که کاربران با چه پلتفرمی بازدید از صفحه شما را انجام می دهند. طراحی واکنش گرا سبب می شود که وب سایت شما برای نمایش در هر پلتفرمی از جمله تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و … مناسب باشد. اگر صفحه وب سایت شما به صورت واکنش گرا طراحی نشده باشد، ممکن است کاربری که با گوشی همراه از صفحه وب سایت شما دیدن می کند، به دلیل عدم نمایش ایده آل از آن خارج شود. این مسئله، باید موردتوجه طراحان وب سایت قرار بگیرد. بی توجهی به این مسئله می تواند به قیمت از دست دادن شمار بالایی از مخاطبان تمام شود.

قابلیت Lazy load یا بارگذاری آهسته، روشی برای کاهش نرخ پرش از وب سایت

یکی از روش های کاهش این شاخص ، استفاده از قابلیت بارگذاری آهسته می باشد. با استفاده از این تکنیک، فقط قسمتی از محتوا که کاربر در حال خواندن آن می باشد، لودینگ می شود و سایر قسمت های محتوا با اسکرول کردن کاربر بارگذاری می شود. این مسئله سبب می شود که سرعت وب سایت افزایش پیدا کند.

عدم استفاده از تبلیغات اضافی

قرار دادن تبلیغات بیش از اندازه در صفحات وب سایت، با واکنش منفی از سوی کاربران مواجه می شود. تبلیغات پاپ آپی و تبلیغات بنری نباید بیش از حد مورداستفاده قرار بگیرند. برای اینکه درآمد زایی بیشتری داشته باشید، نباید ارزش و اعتبار وب سایت خود را در معرض خطر قرار دهید. درآمدزایی از هر راهی و به هر قیمتی، ارزش ندارد. توصیه می شود که تبلیغات به اندازه کافی باشد. همچنین این تبلیغات در بخش ساید بار و یا به صورت متنی و متحرک طراحی شوند. همچنین تبلیغات برندها و کسب و کارهایی که جذابیت ندارند، برای وب سایت شما خوب نخواهد بود. با توجه به روش های کاهش نرخ پرش از وب سایت حتماً در انجام این کار موفق خواهید بود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *