راه‌های فروش سریع به شما کمک می کند تا بتوانید از کسادی بازار رهایی پیدا کنید و سریعاً مشتریانی را به سمت کسب و کار خود بکشانید.

بسیاری از کسب و کارها در ابتدای کار یا برهه خاصی با مشکل فروش کم مواجه می شوند. صاحبان کسب و کارها برای گریز از این وضعیت می توانند از برخی از راهکارها که نتیجه بخش و مؤثر هستند، استفاده کنند. برخی از تکنیک هایی که موجب جذب سریع مشتری به سمت کسب و کار شما می شوند را بررسی می کنیم.

 

راه‌های فروش سریع

استفاده از داده های تاریخی

یکی از راه‌های فروش سریع، بهره گیری از داده های تاریخی می باشد. هنگامی که داده ها و عملکرد تاریخی خود را بررسی کنید، متوجه می شوید که برای جذب سریع مشتری چه باید کنید. روند فروش خود را بررسی کنید تا متوجه شوید در زمان موفقیت، چگونه بوده اید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

تشخیص نقاط قوت و ضعف خود

صاحبان کسب و کارها باید آنالیزی از نقاط قوت و ضعف خود آشنا باشند تا بدانند که برای فروش بیشتر خود باید بر روی چه مواردی تأکید داشته باشند. مسلماً هر فروشنده ای در زمینه فروش محصولات خود، عملکرد مثبت و منفی زیادی دارد. اگر می خواهید در زمینه فروش موفق باشید و مشتری زیادی را به سمت خود جذب کنید، آنالیز درستی از نقاط قوت و ضعف انجام دهید. شاید نقاط قوت شما سبب شده است که میزان فروش شما مطابق با انتظارات شما نباشد. شما باید از افرادی که در این زمان موفق هستند و فروش بالایی داشته اند، کمک و مشاوره بگیرید. برای رفع نقاط ضعف خود، تلاش کنید.

خلاقیت در فروش

یکی از راه‌های فروش سریع ، خلاقیت در فروش است. در فروش، کلیشه ای عمل نکنید. اخیراً استفاده از نرم افزار CRM سبب می شود که بتوانید خلاق باشید. با خلاقیت می توانید فروش بیشتری داشته باشید. این نرم افزار می تواند به استفاده از ابزار ویدئویی شخصی سازی شده کمک کند که این مسئله اثر زیادی بر روی فروش بیشتر می گذارد.

فروش اجتماعی، یکی از راهکارها برای فروش سریع است که می تواند با سود زیادی همراه باشد. فرضاً می توان با فالو کردن اشخاص گوناگون در رسانه های اجتماعی و اشتراک گذاری محتواهای ایده آل و درجه یک در رسانه ها و وب سایت ها، فروش بیشتری را شاهد باشید.

کمک کننده نشان دادن

یکی از راه‌های فروش سریع این است که کمک کننده باشید. همیشه اینگونه بوده است که هدف فروشندگان از فروش محصولات، توجیه مشتریان برای خرید محصولات آنها بوده است. اما امروز شرایط تغییر کرده است و برای توجیه کردن مشتریان به خرید لزومی ندارد بگویید چرا باید محصول را خریداری کنند. شما باید برای فروش حداکثری در کوتاهترین زمان به مشتریان خود یاد دهید که محصول موردنظر حتماً ناجی آنها خواهد بود و در زمینه موردنظر، کمک کننده خواهد بود. در واقع شما باید نشان دهید که محصول کمک کننده است.

قرار ندادن تمامی تخم مرغ ها در یک سبد

یکی از راه‌های فروش سریع ، توجه به این نکته است که نباید هر چه را که دارید به یکباره رو کنید و به اصطلاح، تمامی تخم مرغ ها را در یک سبد بگذارید. در زمینه فروش محصولات ممکن است اتفاقات و مسائل غیرقابل پیش بینی رخ دهد. ممکن است در پاره ای از اوقات، فروش بالایی داشته باشید و در پاره ای از اوقات، فروش کمی داشته باشید. برای اینکه فروش یکنواخت و سریعی داشته باشید، تمامی ابتکارات و روش های جذب مشتری را یکدفعه رو نکنید.

در واقع کاری که باید انجام دهید این است که انرژی و هیجان خود را تقسیم کنید تا در هر بازه ای بتوانید مهیج و پرانرژی ظاهر شوید. برای فروش سریع باید توجه داشته باشید که فقط یک معامله را جلو نبرید. شما می توانید برای آنکه به روند فروش تمامی محصولات نظارت داشته باشید و شاهد فروش تمامی آنها باشید، فروش محصولات و خدمات مختلف خود را به افراد مختلف خود واگذار کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

مذاکره با تصمیم گیرنده واقعی برای خرید، از راه‌های فروش سریع

ممکن است با فردی که روبرو شده اید و مکاتبه می کنید، خریدار اصلی نباشد. زمانی اقدامات شما منجر به فروش می شود که با تصمیم گیرنده اصلی وارد مذاکره شوید. فرض کنید که با عضو یک شرکت در حال مذاکره هستید تا از میز و مبلمان اداری شما برای دکوراسیون شرکت خریداری کند. در صورتی که این فرد، اختیار خرید نداشته باشد و توان توجیه کردن تصمیم گیرنده اصلی را نداشته باشد، زمان خود را بیهوده تلف نموده اید.

بدترین اشتباه در زمینه فروش این است که چرخه فروش را پشت سر بگذارید و متوجه شوید که با تصمیم گیرنده اصلی روبرو نبوده اید. اقدامی که شما باید برای جذب سریع مشتری انجام دهید این است که تصمیم گیرنده اصلی را شناسایی نموده و با او چلنج کنید.

شناخت خوب مشتریان، از راه‌های فروش سریع

اگر بتوانید روی مشتریان خود، شناخت خوبی پیدا کنید بهتر می توانید بفروشید. به طور مثال باید بدانید که جنس، سن، سلیقه و انتظارات مشتریان چیست. این مسئله سبب می شود که در تبلیغات و معرفی محصول به مشتریان بهتر عمل کنید. لذا از شناخت مخاطبان خود غافل نشوید و با راهکارهای مؤثر به بررسی آنها بپردازید. برای شناخت بهتر آنها باید به سن، جنسیت، وضعیت تأهل یا مجرد بودن و سایر موارد توجه کنید. هر چقدر که اطلاعات بیشتری از مشتریان داشته باشید، در جذب آنها موفق تر خواهید بود. زمانی که بدانید علایق و حساسیت های آنها چیست، در مسیر درستی قدم بر می دارید.

برقراری تماس، از راه‌های فروش سریع

از برقراری تماس نترسید. شاید استرس داشته باشید که مشتریان پاسخگوی شما نباشند و یا اینکه رفتار مناسبی نداشته باشند و از پیشنهاد شما استقبال نکنند. مطمئن باشید که اگر تمامی افراد از پشنهاد شما استقبال نکنند، درصد قابل توجهی از آنها به شما توجه می کنند و احتمالاً مشتری شما خواهند شد. برای متقاعد کردن مشتری باید از تمامی تلاش خود استفاده کنید و بر اساس متدهای نوین گفتگو با مشتری با آنها سخن بگویید. هر چه جلو بروید و تماس های بیشتری داشته باشید، تجربه بهتری کسب می کنید و این مسئله سبب می شود که احتمال موفقیت شما در آینده ای نه چندان دور افزایش پیدا کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *