دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان ، فضای بسیار خوبی را فراهم نموده تا با بهره گیری از ظرفیت های آن، مطرح و شناخته شوند.

استفاده از بازاریابی دیجیتال در حوزه پزشکی، متد خوبی برای ارائه بیشتر خدمات و کسب درآمد بیشتر می باشد. بازاریابی دیجیتال با استفاده از ابزارهایی از جمله بازاریابی ایمیل، شبکه های اجتماعی، وب سایت و … می تواند بیماران را به خدمات دهنده یا پزشک موردنظر جذب کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و کلیک کنید

اهمیت استفاده از ظرفیت های بازاریابی دیجیتال در حوزه پزشکی

دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان، مزایای زیادی دارد. با توجه به اینکه درصد بسیار بالایی از افراد به دستگاه های الکترونیکی مانند گوشی موبایل و رایانه و … دسترسی دارند و به اینترنت متصل هستند، می توان از این طریق برای معرفی خود و خدمات خود در حوزه پزشکی استفاده نمود.

تبلیغات آفلاین مانند ساخت تیزرهای تلویزیونی، استفاده از بیلبوردهای شهری و … نیاز به هزینه بالایی دارند. این مسئله به نفع برخی از پزشکان یا کلینیک های کوچک و … نیست. در چنین شرایطی می توان از تبلیغات آنلاین استفاده نمود که کم هزینه تر و جذاب تر هستند. در واقع مخاطبان فعلی بیشتر جذب تبلیغات آنلاین می شوند.

دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان می تواند موجب ارتقای برند پزشکی آنها شود. با بهره مندی از ظرفیت های این روش بازاریابی می توان متوجه شد که چه تعداد افراد وب سایت شما را بازدید می کنند.

برای موفقیت در این زمینه نیاز به طراحی یک استراتژی مناسب دارید. این استراتژی به شما کمک می کند که در راستای اهداف خود قدم بردارید و از مسیر موردنظر منحرف نشوید. تجربه نشان می دهد که پزشکانی که در این حوزه فعال هستند و به بازاریابی دیجیتال روی آورده اند، موفقیت هایی را بدست آورده اند.

اهمیت استفاده از ظرفیت های بازاریابی دیجیتال در حوزه پزشکی

استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان

برای اینکه یک استراتژی مناسبی داشته باشید و به اهداف موردنظر خود دست پیدا کنید، به موارد زیر توجه داشته باشید:

کامل کردن وب سایت برای ورود به بازاریابی دیجیتال پزشکی

نخست باید اطمینان حاصل کنید که تجربه کاربری وب سایت شما بهینه است یا خیر. بدین منظور باید مواردی مانند اطلاعات تماس خود، خدمات اصلی خود، نظر و تجربه بیماران قبلی، آدرس شبکه های اجتماعی را در وب سایت خود مشخص کنید. سرعت وب سایت و طراحی وب سایت، اهمیت زیادی دارد.

گوگل کردن خودتان

موفقیت دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان در گروء این است که در گوگل قابل دسترسی برای بیماران باشید. ممکن است بیماران نام شما را در گوگل سرچ کنند. اگر نام شما در گوگل بالا نیاید، ممکن است پیامد خوبی نداشته باشد. اگر نام پزشک در گوگل ناشناخته باشد، اعتماد کردن بیمار به آن پزشک دشوار می شود.

موفقیت در شبکه های اجتماعی برای بازاریابی پزشکی

برای جذب بیمار حتماً به سراغ شبکه های اجتماعی بروید. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، برای کاربران جذابیت زیادی دارند و یکی از روش های یافتن خدمات دهندگان موردنظر آنها می باشد. برای کاربران فقط تعداد دنبال کنندگان شما مهم نیست بلکه مواردی مانند حرفه ای بودن بیو پیج، تعداد دنبال کنندگان و دنبال شوندگان، نظرات مثبت و منفی موجود در صفحات، تعداد پست ها، وجود لینک سایت در بیو و … اهمیت دارد.

اطمینان از حضور در جستجوهای محلی، لازمه دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان

ممکن است کاربران در موتورهای جستجو عبارتی مانند بهترین دکتر زیبایی در تهران را سرچ کنند. این سرچ ها که به علت وجود نام شهر و استان با نام جستجوی محلی خطاب می شوند، در اکثر مواقع به نقشه گوگل می رسند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که نام مطب یا کلینیک شما در نقشه گوگل برای کاربران به معرض نمایش در می آید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان

جلوگیری از بحران ها

به یاد داشته باشید که نظرات منفی بر روی مخاطبان، تأثیر زیادی دارند. ممکن است بیماران تجربه های منفی خود از دریافت خدمات از شما را در شبکه های اجتماعی و یا وب سایت شما منتشر کنند. در این شرایط باید از ابزار شنود شبکه های اجتماعی استفاده کنید. با بهره گیری از این ابزارها می توان مانع از بروز بحران شد. اگر نظر منفی ارائه شود، این ابزار سریعاً به آن پاسخ می دهد تا توجیه لازم را ارائه دهد و مانع از ایجاد تفکر بد نسبت به آن می شود.

برنامه ریزی برای تبدیل مخاطبان به مشتریان در دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان

بسیاری از بازدیدکنندگان وب سایت، تنها سایت را براندازی نموده و از آن خارج می شوند و هیچ خریدی انجام نمی دهند. برای اینکه این بازدیدکنندگان به خرید محصولات یا ثبت درخواست خدمات اقدام کنند، باید از ابزارهایی مانند بازاریابی ایمیل و اینستاگرام استفاده نمود تا این بازدیدکنندگان را ترغیب کنند به مشتری شما تبدیل شوند.

بسنده نکردن به محتوا

برای اینکه بازدیدکنندگان وب سایت خود را به مشتری تبدیل کنید، نمی توانید صرفاً به محتوا بسنده کنید. ممکن است مخاطبان سؤالاتی داشته باشند که یافتن جواب آن، اهمیت زیادی برای آنها داشته باشد. بنابراین برای ارائه مشاوره رایگان، برنامه ریزی داشته باشید. شما می توانید برنامه ریزی داشته باشید و در بخش بیوی خود متنی را منتشر کنید که برای دریافت مشاوره رایگان در قسمت دایرکت شما پیغام بگذارند.

تبلیغات در محل مناسب

در دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان ، باید به اختصاص فضای مناسبی برای تبلیغات توجه شود. هر فضایی برای تبلیغات مناسب نیست. تبلیغات پزشک باید در یک رسانه مرتبط با بیماران، انتشار پیدا کند. برای مثال یک تبلیغ عمل بینی را در یک بیوی آموزش میکاپ منتشر کنید. اگر برای تبلیغات خود، گوگل را انتخاب کنید مسلماً نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

کلام آخر

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد به خوبی می توان با اهمیت بازاریابی دیجیتال برای پزشکان آشنا شد. زمانی موفقیت در این زمینه قابل دستیابی خواهد بود که از روش های درست و اصولی برای این کار استفاده شود. بازاریابی دیجیتال نیاز به ابزارها و نیروهای متخصصی دارد که درصد موفقیت آن را افزایش دهد.

بازاریابی دیجیتال، با کمترین هزینه بهترین نتایج را برای پزشکان به همراه می آورد. طراحی سایت پزشکی، بهینه سازی سایت پزشکی، بازاریابی محتوا، سوشا مارکتینگ، تبلیغات اینترنتی و … از نیازهای یک پزشک برای بازاریابی دیجیتال می باشد. مجموعه آران با ارائه خدمات تخصصی، موفقیت پزشکان در بازایابی دیجیتالی را صد درصد تضمین می کند. آران، دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان را به بهترین نحو انجام می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *