مزایا و معایب بازنویسی محتوا باید درنظر گرفته شود تا بر اساس آنها درباره بازنویسی انواع محتواها تصمیم گیری نمود.

بازنویسی محتوا، یکی از راهکارهای نتیجه بخش برای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد که به چندین صورت انجام می شود.

بازنویسی محتوا چیست و به چه صورت انجام می شود؟

باز نویسی محتوا بدان معنی است که از محتوای منتشر شده قدیمی استفاده شود و یک محتوای غنی و عالی و به روز برای انتشار دوباره به عنوان یک مقاله جدید برای وبلاگ تولید کرد. گاهی به جای در جستجوی سوژه جدید بودن برای مقاله نویسی، می توانید به سراغ محتواهای قدیمی رفته و با تغییراتی بر روی آنها، محتوایی جدید تولید کرد. بازنویسی محتوا طبق اصول و دستورالعمل هایی انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

تبدیل محتوای قدیمی به عکس، تبدیل محتواهای قدیمی به دوره آموزشی رایگان، تبدیل محتواهای قدیمی به مجموعه ای برای گردآوری ایمیل یا شماره تلفن، تبدیل محتوای قدیمی به پادکست، تبدیل محتوای قدیمی به کتاب الکترونیکی، تبدیل محتواهای قدیمی به ویدئو و … از شکل های مختلف بازنویسی محتوا می باشد.

 

مزایا و معایب بازنویسی محتوا

اهداف از بازنویسی محتواها چیست؟

قبل از بررسی مزایا و معایب بازنویسی محتوا با اهداف بازنویسی محتوا آشنا می شویم. برای بسیاری از مخاطبان یا تولیدکنندگان محتوا مهم است که بدانند آیا بازنویسی محتوا، کار درستی است و نتیجه مهمی دارد یا خیر. این کار با چندین هدف مهم انجام می شود و در اغلب اوقات نتیجه خوبی به دنبال دارد.

بازنویسی محتوا با اهدافی نظیر افزایش ترافیک وب سایت، صرفه جویی در زمان و هزینه و به روزرسانی محتوا انجام می شود. تجربه نشان می دهد که در اغلب اوقات، این اهداف به ثمر می نشیند و وضعیت وب سایت ها بهبود پیدا می کند.

یک محتوای بازنویسی شده دارای چه خصوصیاتی است؟

تولیدکنندگان محتوا پس از آشنایی با مزایا و معایب بازنویسی محتوا باید بدانند که یک محتوای بازنویسی شده خوب دارای چه خصوصیاتی است تا در بازنویسی محتواها به این موارد توجه داشته باشند و تلاش کنند که محتوای بازنویسی آنها دارای این ویژگی ها باشند. ویژگی های محتوای بازنویسی شده خوب دارای ویژگی های زیر است:

  • داشتن بار آموزشی و مضمون جذاب
  • متنی ساده و روان
  • یونیک و دست اول بودن
  • رعایت قواعد نگارشی و دستور زبان فارسی

نکات مهم برای بازنویسی محتواهای مختلف

چنین محتوایی باید با توجه به چندین نکته تولید شود تا نتایج موردانتظار را داشته باشد. مهمترین نکاتی که باید موردتوجه قرار بگیرند، شامل موارد زیر است:

  • در بازنویسی محتوا هرگز نباید متن محتوای اصلی را مستقیماً کپی کرد و هیچ تغییراتی در آنها اعمال نکرد.
  • بازنویسی محتوا حتماً باید با درنظر گرفتن کلمه کلیدی مناسب انجام شود.
  • برای بازنویسی حتماً باید بر روی موضوعات تازه و جذاب کار کرد.
  • توجه به دستور زبان و قواعد نگارشی، نکته مهمی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

مهمترین مزایا و معایب بازنویسی محتوا چیست؟

یکی از آسان ترین روش های تولیدمحتوا، بازنویسی محتوا می باشد. با بازنویسی محتوا می توان تمرکز بیشتری بر روی کیفیت محتوا داشت و آن را به لحاظ کیفی زیرنظر قرار داد. زمانی که تولیدمحتوا به صورت بازنویسی انجام می شود، سرعت نگارش به صورت چشمگیری افزایش پیدا می کند.

با بازنویسی محتوا می توان به صورت همزمان به بررسی چندین محتوا پرداخت و از آنها در یک محتوا استفاده نمود. با بازنویسی محتوا می توان اثر جدیدی تولید کرد که شاید جذابیت بیشتری نسبت به محتوای منبع یا رفرنس داشته باشد. معایب این محتوانویسی را می توان این اعلام کرد که در صورت عدم رعایت اصول حرفه ای در بازنویسی محتوا، موتورهای جستجو متوجه کپی بودن محتواها می شوند و این مسئله ممکن است پیامدهای بدی برای وب سایت داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

روش هایی برای بازنویسی محتوایی باکیفیت

پس از آشنایی با مزایا و معایب بازنویسی محتوا با روش های بازنویسی محتوا آشنا می شویم:

  • برای بازنویسی می توان از ترکیب موضوعات چندین مقاله استفاده نمود و یک مقاله جدید با یک موضوع دست اول و جدید تولید کرد. به طور مثال می توان مقاله ای درباره مضرات چاقی و مقاله ای درباره بهترین روش های لاغری مطالعه نمود و مقاله ای تحت عنوان راهکارهای رهایی از مشکلات و پیامدهای چاقی ارائه داد.
  • یک ایده جالب برای بازنویسی محتوا این است که در انتخاب عنوان از عدد استفاده نمود. برای مثال مقاله انواع روش های تولید محتوا را مطالعه کرد و مقاله ای جدید تحت عنوان 4 روش تولید محتوا تولید کرد.
  • شما می توانید مطالب موجود در وبلاگ ها و صفحات مجازی را دوباره بازنویسی کرده و بر اساس اطلاعات جدید ارائه شده برای این موضوعات به بازنویسی محتوای قبلی اقدام نمود و یک محتوای بکر و جدید تولید نمود. مزایا و معایب بازنویسی محتوا نشان می دهد که اگر این کار به صورت حرفه ای انجام شود، نتایج مثبتی برای وب سایت ها به همراه دارد.
  • اگر وب سایت ها دارای محتواهای غیرمتنی باشند، می توان آنها را به محتوای متنی تبدیل کرد و آن را منتشر کرد.

تکنیک های بازنویسی محتوا چیست؟

استفاده از کلمات مترادف: با توجه به اینکه روانی و گیرایی مقاله برهم نخورد، از کلمات هم معنی به جای کلمات استفاده کنید. در واقع یک جمله را می توانید به بیانی دیگر ارائه کنید.

تغییر ساختار دستوری: با درنظر گرفتن مزایا و معایب بازنویسی محتوا، بهترین محتوا را بازنویسی کنید. برای بازنویسی محتوا می توانید از تغییر ساختار دستوری استفاده کنید. به طور مثال می توانید از تغییر افعال استفاده کنید البته به گونه ای که به ساختار جملات لطمه ای وارد نشود.

تغییر اعداد و درصدها: برای بازنویسی محتواها، علاوه بر استفاده از کلمات هم معنی و تغییر ساختار دستوری، از تغییر درصدها و اعداد استفاده کرد. به طور مثال اگر در مطلبی آمار طلاق 23 درصد عنوان شده است شما می توانید آن را 24 درصد عنوان کنید.

تغییر ترکیب کلمات: تغییر نحوه ترکیب کلمات، ایده خوبی برای بازنویسی است. بدین منظور می توان از تغییر فعل و فاعل و حالت معلوم و مجهول استفاده نمود. اگر از تکنیک های ارائه شده به صورت همزمان استفاده شود، بازنویسی محتوا به اندازه ای خوب انجام می شود که با محتوای مرجع، تفاوت زیادی خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *