راهنمای انتخاب بهترین سبک تولیدمحتوا

بهترین سبک تولیدمحتوا از نظر اغلب کارشناسان سبک مینیمال می باشد که به ساده ترین حالت، حق مطلب را ادا می کند.

خوب نوشتن تا اندازه ای عادت، تا اندازه ای آگاهی از اصول بنیادی و تا اندازه ای بی تفاوت و سخت گیر نبودن است. با بیان این جمله سعی کردیم که تا حدودی به شما توضیح دهیم که بهترین سبک برای محتواسازی چیست.

سبک محتوا به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل انتظار مخاطب از محتوا، بستر موردنظر برای نشر محتوا و زمان انتشار محتوا می باشد. چنانچه درک خوبی از ذهنیات کاربران داشته باشیم، به خوبی می توان سبک هر تولید محتوا را مشخص کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و کلیک کنید

اهمیت داشتن سبک مخصوص به خود در تولیدمحتوا

در انتخاب بهترین سبک تولیدمحتوا باید درنظر داشته باشید که سبک خود برای تولیدمحتوا را داشته باشید و در این زمینه ابتکار عمل داشته باشید. هر فردی با هر هدفی به محتواسازی اقدام می کند. بنابراین نمی توان در تعیین سبک تقلید کرد و هیچ برنامه مشخص و مختص به خود را نداشت. البته تبعیت از اصول محتوانویسی اهمیت زیادی دارد. هیچ گاه توجه به اصول تولیدمحتوا را فراموش نکنید که این اصول برای تمامی تولیدکنندگان محتوا یکسان می باشد. داشتن سبک مختص به خود نه تنها در تولیدمحتوای متنی بلکه در هر نوع تولیدمحتوایی اهمیت دارد.

عوامل مؤثر در انتخاب بهترین سبک تولیدمحتوا

موارد مختلفی در تعیین سبک محتوا اثرگذار هستند. مهمترین مواردی که باید موردتوجه قرار بگیرد، عوامل زیر است:

شناخت کاربران در تعیین سبک محتوا

شناخت کاربران و پرسونا بسیار مهم است. برخی از تولیدکنندگان محتوا مرتکب خطای ذهنی شده و گمان می کنند که آنچه که مورد توجه آنها است، موردتوجه کاربران نیز می باشد. محتوایی که تولید می کنید، از سوی مخاطبان مطالعه می شود. بنابراین نباید آنها را درنظر نگیرید و به سلیقه خود فقط توجه کنید. اگر کاربران از سبک شما رضایت نداشته باشند، سریعاً وب سایت شما را ترک می کنند.

بستر موردنظر برای انتشار تولید محتوا

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین بهترین سبک تولیدمحتوا ، توجه به بستری است که قرار است محتوا درآنجا منتشر شود. قرار است محتوای خود را در چه پلتفرمی منتشر کنید؟ نوع پلتفرم موردنظر در تعیین نوع سبک شما اثرگذار است. به طور مثال در شبکه های مجازی می توانید صمیمی تر باشید و خود را مقید به رعایت رسمیت و چهارچوب ها نکنید. شما می توانید در این فضا راحت تر باشید. اما بالعکس در وب سایت ها یا رسانه های خبری نمی توانید رسمیت را فراموش کنید و عامیانه و صمیمی تولیدمحتوا کنید. بنابراین در تعیین سبک تولیدمحتوا نخست در نظر بگیرید که این محتوا قرار است در چه پلتفرمی منتشر شود.

هدف تولیدمحتوا، مهمترین عامل در تعیین بهترین سبک تولیدمحتوا

حتماً به هدف خود از تولیدمحتوا توجه داشته باشید. آیا هدف شما در جذب کاربران، کسب درآمد و بازاریابی است و یا اینکه صرفاً به ارائه محتواهای آموزشی اقدام می کنید. درنظر داشته باشید که برترین سبک برای محتواسازی، آن روشی است که شما را مستقیماً به هدف خود وصل می کند. چنانچه هدف شما جذب مخاطب می باشد، سبک تولیدمحتوای شما باید کاربرپسند باشد. در صورتیکه نیاز به فروشگاه اینترنتی دارید، انگشت خود را بر روی سبکی گذاشته که موجب فروش بیشتر شما شود.

سبک مینیمال و جذابیت آن برای کاربران

بهترین سبک تولیدمحتوا می تواند سبک مینیمال باشد. سبک نوشتاری در سطح بسترهای مجازی، بایستی ساده و بدون هیچگونه پیچیدگی باشد. در حال حاضر، ساده نویسی بهتر از هر نوع سبکی برای نوشتن است. به همین دلیل توجه به مینیمالیستی به سرعت در حال افزایش است.

مینیمالیسم، سبکی است که سعی می کند که بدون هیچگونه تشریفات و پیچیدگی فلسفی حق مطلب را ادا کند و محتوای موردنظر را ارائه دهد. در تولیدمحتوا در سطح مجازی، مینیمالیسمی بدان معنا است که تولیدمحتوا مختصر و مفید انجام شود.

چگونه با انتخاب بهترین سبک تولیدمحتوا ، مخاطبان را درگیر کنیم؟

 

بهترین سبک تولید محتوا

 

باید بتوانید خود را جای مخاطب بگذارید. در این شرایط آیا از خواندن پاراگراف های طولانی خودداری نمی کنید؟ آیا از دیدن متنی غیر روان و پیچیده کسل نمی شوید؟ در این حالت، حتماً وب سایت را ترک می کنید. در تولیدمحتوا باید از توضیحات طولانی و غیرروان خودداری کنید. مخاطب را درک کنید و بفهمید که مخاطب حوصله ای برای خواندن یا دیدن محتواهای طولانی و کسل کننده ندارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

برای تولیدمحتوا و نوشتن، مخاطبان خود را درگیر نموده و هر چند خطی یکبار، او را تصور کنید و خود را جای او تصور کنید و فکر کنید که آیا او در چنین شرایطی به خواندن یا دیدن محتوا ادامه می دهد؟

سبکی که به عنوان بهترین سبک تولیدمحتوا انتخاب می کنید، باید در تمام محتوا ثابت و بدون تغییر باشد. به بیان دیگر نمی توان تا نیمی از محتوا رسمی باشید و نیمی دیگر از آن را صمیمی و عامیانه باشید. بنابراین باید محتوای یکدست و یکپارچه ای تولید کنید.

نکات مهم برای انتخاب برترین سبک برای محتواسازی

با توضیحات مختصری که ارائه شد حتماً متوجه شدید که چه سبکی برای تولیدمحتوا جذاب تر و برتر است. اما نکاتی وجود دارند که با توجه به آنها در انتخاب سبک محتواسازی موفق تر خواهید بود. برخی از این نکات، موارد زیر هستند:

  • سبک تولیدمحتوا فاقد هیچگونه قواعد و اصول معینی است. لذا تبعیت از اصول خاصی، ضرورت ندارد. هیچ شخصی نمی تواند بگوید که باید مقید به اصول خاصی بود.
  • قرار نیست انتخاب سبک به صورت ناگهانی اتفاق بیفتد. هیچ چیز قرار نیست به یکباره در ذهن شما در این زمینه شکل بگیرد. انتخاب سبک به تدریج صورت می گیرد. شاید برای انتخاب بهترین سبک تولیدمحتوا به تجربه و آزمون و خطا نیاز باشد. واکنش هایی که از مخاطبان دریافت می کنید، در تعیین انتخاب سبک مؤثر است.
  • در مواردی تولیدکنندگان محتوا، چندین محتوا تولید کرده و به دلیل مواجهه نشدن با استقبال خوب، به تغییر سبک خود اقدام می کنند. اما این کار درست نیست، باید اجازه دهید که مدتی زمان بگذرد و سپس بازخوردها را تحلیل و بررسی کنید.
  • به این مسئله توجه داشته باشید که برای تعیین سبک ممکن است برای کارفرماهای مختلف، متفاوت عمل کنید. گاهی کسب و کار و یا حوزه فعالیت یک کارفرما، می طلبد که از سبک خاصی تبعیت کرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *