بهینه‌سازی بیش از حد به وب سایت شما آسیب می زند و موجب کاهش رتبه وب سایت می شود. بنابراین باید از بهینه سازی زیاد خودداری کرد.

بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو، یکی از اقدامات مهمی است که برای وب سایت ها انجام می شود. اما بهینه سازی زیاد با سئو کردن متفاوت است. برای دانستن مفهوم دقیق بهینه سازی زیاد از حد، به ادامه مطلب توجه کنید.

بهینه‌سازی بیش از حد به چه معناست؟

اگر تکنیک های به کار برده شده برای بهبود جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو سبب دچار مشکل شدن وب سایت شود و نتایجی بر خلاف انتظارات ما داشته باشد، بهینه سازی زیاد انجام شده است. چنانچه متون سخت و کسل کننده باشند، حتماً از کلمات کلیدی بیش از اندازه استفاده خواهید کرد. در صورتیکه شمار بالایی از لینک ها در وب سایت شما باشند، حتماً سعی می کنید تا متن های لنگر خود را زیاد از حد بهینه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

اقدامات افراطی سبب می شود که وبسایت شما جریمه شود و با تنبیهاتی مانند کاهش رتبه و حذف از ایندکس موتور جستجو روبرو شود. در نتیجه ممکن است ترافیک خود را از دست دهید و از چشم موتورهای جستجوگر بیفتید.

علائم بهینه سازی زیادی چیست؟

 

بهینه‌سازی بیش از حد

 

با توجه به چندین نکته می توان متوجه شد که بهینه‌سازی بیش از حد برای صفحات وب سایت شما صورت گرفته است. برخی از این موارد را بررسی می کنیم:

استفاده از کلمات کلیدی بی ربط و نامربوط

اگر قصد دارید با کلماتی به غیر از کلمات کلیدی خود موجب افزایش بازدید از وب سایت خود شوید، کار اشتباهی انجام داده اید و باید منتظر عواقب این کار باشید. انتظار نداشته باشید که با استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط بتوانید نرخ تبدیل خود را زیاد کنید. گوگل، صفحات وب سایت را بر اساس کلمات کلیدی به کار رفته در دامنه رتبه بندی می کند. محتوای نامربوط به کلمات کلیدی، سبب کاهش قدرت وب سایت می شود.

استفاده از چندین H1 در یک صفحه

بهینه‌سازی بیش از حد ممکن است در اثر استفاده از چندین H1 در یک صفحه باشد. هر صفحه ای باید دارای یک H1 باشد و سایر تیترها در قالب H2، H3 و H4 به کار گرفته شوند. بنابراین حتماً به این مسئله مهم توجه داشته باشید و در هدینگ کردن این قاعده را فراموش نکنید.

پر کردن فوتر از کلمات کلیدی

یکی دیگر از نشانه های بهینه سازی کردن زیادی، پرکردن فوتر از کلمات کلیدی می باشد. اگر در فوتر وب سایت خود از کلمات کلیدی بیش از اندازه استفاده کنید، وب سایت خود را نابود خواهید کرد. بر اساس تجربیات، گوگل برای لینک های فوتر ارزشی قائل نمی باشد. با استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی، بهینه کردن را بیش از اندازه انجام داده اید. حتی اگر از نام و آدرس و … در فوتر وب سایت خود استفاده می کنید، از کلمات کلیدی زیادی استفاده نکنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

لینک دهی به سایت های اسپم، از نشانه های بهینه‌سازی بیش از حد

علاوه بر اهمیت داشتن سایت هایی که به شما لینک دهی می کنند، سایت هایی که به آنها لینک دهی می کنید مهم هستند. برخی از کارشناسان سئو، از پیامدهای لینک دهی به سایت های اسپم بی اطلاع هستند. اما این کار، مشکلات زیادی را برای وب سایت شما ایجاد می کند. بنابراین در لینک دهی به وب سایت و دریافت بک لینک، به این مسئله مهم توجه داشته باشید.

دامنه بی برند و باکلمات کلیدی

اگر گمان می کنید که وجود کلمات کلیدی در دامنه وب سایت شما، فایده ای برای صفحات وب سایت شما دارد، اشتباه می کنید. این کار، بهینه‌سازی بیش از حد به حساب می آید و آسیب هایی را متوجه وب سایت شما می کند. هیچ گاه کلمات کلیدی خود را در دامنه قرار ندهید. برند، اهمیت زیادی دارد اما کلمه کلیدی نباید در اولویت باشد. چیزی که موجب رتبه بندی بهتر صفحات وب سایت می شود، تولیدمحتوای باکیفیت است. بنابراین به کسب فایده از بکار بردن کلمه کلیدی در دامنه خود امیدی نداشته باشید.

آیا بهینه سازی زیاد از اندازه برای وب سایت خطری دارد؟

متأسفانه گمان می شود که بهینه سازی زیاد از اندازه موجب گرفتن رتبه بهتر می شود، در حالیکه این چنین نیست و در اغلب مواقع، این کار نتیجه عکس دارد. زمانی که صفحات وب سایت بیش از اندازه سئو می شوند با واکنش منفی از سوی موتورهای جستجو روبرو می شوند. بنابراین باید با درنظر گرفتن این مسئله که ممکن است وب سایت شما با کاهش رتبه روبرو شود و یا اصلاً ایندکس نشود، به اندازه بهینه سازی کنید و وب سایت خود را در معرض خطر قرار ندهید.

توصیه هایی درباره وب سایت هایی که بهینه‌سازی بیش از حد کرده اند:

وب سایت هایی که بیش از اندازه بهینه سازی نموده اند، در سئو کردن فراتر از استانداردها عمل کرده اند. بهینه سازی زیادی بدین مفهوم است که UX یا قابل خواندن بودن وب سایت، به دلیل اقدامات صورت گرفته در راستای بهینه سازی آسیب دیده است.

باید به بهترین کیفیت، تولیدمحتوا کنید. حتماً بررسی کنید که UX وب سایت، مشکلی ندارد. حتماً جوانب فنی را درنظر گفته و امنیت وب سایت خود را به دقت زیرنظر داشته باشید. با لحاظ این موارد می توانید به نتایج موردانتظار دست پیدا کرده و شاهد موفقیت وب سایت خود و ورود آن به جایگاه های بالاتر باشید.

محتوایی که بهینه‌سازی بیش از حد برای آن انجام شده است را می توان تصحیح نمود. برای اینکه وب سایت هایی که دچار این مشکل شده اند را از خطر نجات دهید بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید:

  • این محتواها را پیدا کرده تا اقدامات لازم را برای آنها انجام دهید.
  • جهت بهبود راهکارمحتوایی، باید یک آنالیز بسیار دقیقی انجام دهید. باید بدانید که دقیقاً چه مواردی سبب بهینه سازی زیاد شده اند و این موارد را اصطلاح کنید.
  • بر اساس اطلاعاتی که بدست آورده اید، مقالات را اصلاح کنید. در اینجا باید دو کار مهم انجام شود. تغییر مسیر محتوایی که کارایی ندارد و تعدیل بهینه سازی محتوا، از مهمترین اقداماتی هستند که باید انجام شوند.
  • لینک مقاله تغییر داده شده را با Inspect URL چک نمایید.
  • حتماً رشد ایده آل خود را هدف اصلی خود قرار دهید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *