برندینگ کالای لوکس

برندینگ کالای لوکس باید به گونه ای انجام شود که تأثیرات موردنظر را ایجاد کند. یک کالای لوکس، باید خاص تر از سایر کالاها برندسازی شود.

تمایل به مصرف کالاهای لوکس در ایران در حال افزایش است. برند لوکس، برندی است که صرفاً کارایی رفع نیازهای افراد را نداشته و بسیار ارزشمند است. برندسازی این کالاها باید با توجه به استراتژی های مؤثر انجام شود تا برای تبلیغ کالایی که جزء نیازهای ضروری افراد نیست، مناسب باشد و افراد را مجذوب این کالاها کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

برندسازی لوکس (Luxury branding)

برندینگ کالای لوکس شامل فعالیت های بازاریابی و مدیریت برند با هدف مطرح نمودن نام تجاری به عنوان محصولی ارزشمند و خاص است. علم اقتصاد می گوید که کالایی لوکس است که با افزایش درآمد، تمایل به خرید آن افزایش پیدا می کند.

زمانی که افراد قصد خرید کالایی را دارند که با سایر کالاها، کارایی و کیفیت یکسانی دارند اما صرفاٌ برند مطرح تری دارند، یعنی برای آن برند یک لاکچری برندینگ انجام شده است که اینگونه موردتوجه واقع شده است. لاکچری برندینگ، سکویی برای بدست آوردن جایگاهی خاص در میان رقبا است.

عوامل مؤثر بر برندسازی محصولات لاکچری

مقیاس سنجش لوکس بودن کالاها

برندینگ کالای لوکس نباید برای هر کالایی انجام شود. برای تست سنجش لوکس بودن کالاها باید از مقیاس درستی استفاده نمود. در سال 2008 مقیاسی برای لوکس بودن کالاها از سوی کریستودولایدز مطرح شد. بر این اساس، دو المان اصلی مؤثر بر لوکس بودن برند است که در واقع همان نگرش افراد را درست می کند.

نگرش فرد به کالاهای لاکچری به نگرش های شخصی و غیرشخصی تقسیم می شود. در نگرش شخصی به کالای لاکچری بر ذوقی که یک محصول لاکچری ایجاد می کند، توجه می شود. در واقع به این مسئله توجه می شود که یک کالای لاکچری تا چه اندازه بر وجهه اجتماعی افراد اثر می گذارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

عوامل مؤثر بر برندسازی محصولات لاکچری

برندینگ کالای لوکس باید با توجه به فاکتورهای مختلفی انجام شود. برند و نام تجاری یک محصول لاکچری، نتیجه درک مخاطبان از آن چیزی است که توسط مجموعه ای از فاکتورها تحت تأثیر قرار گرفته است. برندسازی لاکچری بدون تست دقیق منابع آن قابل درک نمی باشد. در واقع عوامل دخیل در ارزش گذاری خاص نام تجاری در ذهن مصرف کنندگان بایستی مشخص شود. باید توجه داشت که برندینگ لاکچری به آسانی بدست نمی آید و به تحقیقات بازاریابی بسیار دقیقی نیاز دارد.

مصرف کنندگان در پروسه خرید یک کالای خاص صرفاً به قیمت و کیفیت آن توجه ندارند و وجهه اجتماعی آن برند را درنظر می گیرند.عوامل فردی، اجتماعی، شخصیتی و برند باید موردتوجه قرار بگیرد. در واقع این فاکتورها، در خرید یک کالای برند اثرگذار هستند تا هدف موردنظر بدست بیاید.

ابعاد لوکس بودن برند

در ادامه بررسی تأثیرات برندینگ کالای لوکس به ابعاد لوکس بودن برندها اشاره می کنیم. خرید کالای لوکس با توجه به چندین بعد صورت می گیرد:

عملکرد سازگاری اجتماعی کالای لوکس: عملکرد سازگاری اجتماعی به کارکرد یک کالای مصرفی به منظور ایجاد جایگاه اجتماعی فرد اشاره دارد. تا چه اندازه استفاده از یک کالای لوکس سبب می شود تا فرد به یک جایگاه خاص در جامعه برسد و همچنین افراد تا چه اندازه دیگران را با توجه به کالاهای لوکس و لاکچری مورد قضاوت قرار می دهند.

عملکرد ارزش نمایی کالای لوکس: عملکرد ارزش نمایی به رغبت به خرید و استفاده از محصولات لوکس برای تعیین هویت فردی اشاره دارد. با توجه به این متغیر، میزان علاقه فرد از یک برند جهت جلوه نمایی و جذب توجه را تست می کنند.

عملکرد لذت گرایی کالای لوکس: عملکرد لذت گرایی به رغبت به خرید و استفاده از کالای لوکس برای لذت بردن اشاره دارد. این فاکتور، میزان علاقه به استفاده فرد از یک برند جهت لذت بردن را بررسی می کنند.

مقالات بیشتر

استراتژی برندینگ کالای لوکس

برندهای لوکس می دانند چه مشتریانی دارند و سلیقه آنها را به خوبی می دانند. برندهای لوکس می دانند که تمامی افراد نمی توانند به طور مثال یک کفش چند صد دلاری را خریداری کنند. در برندسازی کالای لوکس باید به موارد مهمی توجه نمود تا نتیجه موردانتظار بدست بیاید.

– اول باید مشتری های خود را شناخته و روی علاقمندی های آنها متمرکز شد.

– برای برندسازی کالاهای لاکچری باید بر روی المان های بصری زوم کرد.

– برای برندسازی کالای لاکچری به جای نمایش تجمل باید سعی نمود و نمایش داد که از چیزی دفاع می شود. بایستی سناریوی قانع کننده ای تولید کرد و به چیزی که موجب متمایز شدن برند می شود، زوم کرد.

– از برندینگ کالای لوکس باید اعتبار ایجاد نمود. برندسازی لاکچری هیچگاه تخفیف ندارد. زیرا می داند مشتریانش طیف خاصی هستند و با هر قیمتی، محصول موردنظر خود را خریداری می کنند.

– زمانی که محصولی انحصاری و محدود باشد، بیشتر موردتوجه قرار می گیرد.

– تمرکز بر روی سئو اهمیت زیادی دارد. با این روش می توان مشتری های زیادی بدست آورد. محتواسازی باکیفیت در جذب مخاطب تأثیر زیادی دارد.

– کیفیت در برندینگ کالای لوکس ، بسیار مهم است. اگر لاکچری پسندان، کیفیت بالایی را ببینند، بیشتر جذب کالای برند می شوند.

– اگر در برندسازی، وعده یا شعاری می دهید، حتماً به آن عمل کنید.

– برای یک محصول برند باید قیمت خاصی قائل شد. اصلاً از قیمت گذاری بالا نترسید. اینکه کالایی لوکس، قیمت پایینی داشته باشد، جالب نیست. اگر کالای لوکسی قیمت پایینی داشته باشد، مشتریانی را جذب نموده که ایده آل و لاکچری نیستند.

استراتژی برندینگ کالای لوکس

سبک فروش متفاوت برای برندینگ کالای لوکس

یکی از مسائلی که در لاکچری برندینگ باید موردتوجه قرار بگیرد، سبک فروش متفاوت است. سبک و نحوه فروش محصولات لوکس باید متفاوت و خاص باشد. یک فروشگاه ارائه دهنده کالای لوکس باید متفاوت از یک فروشگاه معمولی باشد. حتی فروشندگان این کالاها باید استایل و چهره جذابی داشته باشند و اصلاً ظاهر و تیپ معمولی نداشته باشند. تمامی این موارد سبب می شود که تصویری متفاوت در ذهن مشتریان ایجاد شود و به عنوان یک کالای خاص و لاکچری در ذهن آنها تثبیت شود. با توجه به تمامی این موارد می توان سبکی متفاوت برای فروش کالای لاکچری ایجاد نمود. برندسازی کالای لاکچری، جزئیات زیادی دارد که توجه به تک تک آنها اهمیت زیادی دارد و رسیدن به هدف موردنظر را تسهیل می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *