برندینگ سازمانی یا شرکتی

برندینگ سازمانی یا شرکتی به برقراری ارتباط مؤثرتر و بهتر با ارباب رجوعان و مشتریان، کمک بسیار زیادی می کند.

بسیاری از شرکت ها و سازمان ها ممکن است به مطرح نمودن و معروف کردن خود برای رونق کسب و کار خود، نیاز داشته باشند. بدین منظور می توانند از روش های مختلفی استفاده کنند که یکی از آنها، برندسازی است.

برندسازی، مهمترین اصول هر کسب و کاری می باشد که باید استراتژی و اصول خاص خود را داشته باشد. در فرآیند برندسازی، شما برند خود را برای مخاطبان معنا می کنید. در واقع برندسازی، پروسه ای برای کسب شهرت و محبوبیت در میان مخاطبان است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

برندینگ سازمانی یا شرکتی چیست؟

این برندسازی به تبلیغ نام تجاری یک شرکت یا سازمان درباره محصولات یا خدمات آن گفته می شود. یک برند تجاری موفق بیانگر اهداف، استراتژی و ارزش های شرکت یا سازمان می باشد. برندسازی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها، مزایای بسیار زیادی دارد. برندسازی به روش های گوناگونی انجام می شود. اهداف این برندسازی، خاص و بلندمدت است. یک برندسازی موفق در تمامی زمینه های کسب و کار اثرگذار می باشد.

برندینگ سازمانی یا شرکتی چیست؟

برندسازی شرکتی در مقابل برندسازی محصول

برندینگ سازمانی یا شرکتی و برندینگ محصول، هر دو از برندسازی های مهم هستند که گاهاً با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. درنظر داشته باشید که در برندسازی شرکتی بایستی بر روی محتوای اصلی کار شود. با توجه به اینکه برند مطابق با کل شرکت می باشد، بایستی تمامی چیزهایی را که شرکت شما نمایش می دهد را در معرض تصویر قرار داد. برندسازی شرکتی باید پیام قوی و اثرگذاری داشته باشد.

برندسازی محصول اینگونه است که پیام مختص یک محصول خاص است. هدف در برندسازی محصول، مطرح نمودن یک محصول است. برندسازی محصول باید به گونه ای انجام شود که محصول را از سایر محصولات متمایز کند.

اهمیت برندسازی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها

به منظور موفقیت در کسب و کار خود باید در بازار بهتر دیده شوید. هدف اصلی برندینگ سازمانی یا شرکتی ، هویت سازی برای برند محصولات یا خدمات می باشد. انقلاب دیجیتال و رسانه های اجتماعی، یک شفاف سازی درباره پشت پرده محصولات یا خدمات ایجاد کرده است.

هدف برندسازی تنها ارتقای محصولات یا خدمات نیست. نام تجاری شرکت یا سازمان سبب می شود که مشتریان بتوانند با یک تجارت ارتباط گرفته و گستره وسیعی از اطلاعات درباره محصولات را به تدریج بدست بیاورند.

سازمان ها و شرکت ها به دلایل مهمی مانند هویت سازی، جلب اعتماد، هدف گذاری و ارزش گذاری و … به برندسازی نیاز دارند. این موارد، نیازهای شرکت ها و سازمان های متعددی می باشد. در واقع شرکت ها و سازمان های متعددی برای رسیدن به اهداف خود به برندسازی نیاز دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

مزایای برندسازی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها

برندینگ سازمانی یا شرکتی با امتیازات ارزشمندی همراه است. مهمترین امتیازات بدست آمده، شامل موارد زیر می باشد:

بهبود عملکرد منابع انسانی: برندسازی سبب می شود که کارکنان بهتر با هدف سازمان آشنا شوند و بهتر در راستای نیل به اهداف سازمان عمل کنند. در واقع عملکرد آنها با نیازهای شرکت سازگار می شود و این مسئله در بهبود راندمان سازمان، تأثیر زیادی دارد.

کارکردهای شرکتی و تجاری: با برندسازی می توان به جایگاه ژرف رسید. برندسازی سازمانی، نوعی همبستگی میان اعضاء بوجود می آورد. این مسئله موجب کار ارزشمندتر و با راندمان بالاتر می شود.

افزایش فروش و ارائه خدمات: اگر از سازمان ها و شرکت هایی هستید  که محصول یا خدماتی را ارائه می دهید می توانید با کمک برندینگ سازمانی یا شرکتی با مشتریان بیشتری ارتباط بگیرید. در نتیجه، میزان فروش محصول یا ارائه خدمات شما افزایش پیدا می کند.

بازاریابی مؤثرتر: با بهره مندی از برندسازی می توان بازاریابی مؤثرتری به واسطه جذب مشتریان وفادار ایجاد نمود و وضعیت بهتری نسبت به رقبا بدست آورد. زمانی که شرکت یا سازمان دارای مشتریان ثابت و وفادار باشد، در زمان ارائه محصولات جدید با استقبال بالایی از سوی آنها مواجه می شود.

مزایای برندسازی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها

نکات مهم در برندینگ سازمانی یا شرکتی

  1. به اجرا، دقت زیادی داشته باشید. برخی از مدیران بیشتر به مقدمات برندسازی توجه دارند و از اهمیت اجرای آن غافل می شوند. زمانی اهداف شما قابل دستیابی خواهد بود که به درستی اجرا شود.
  2. برخورداری از انسجام، اهمیت زیادی دارند. ساختار سازمانی باید به گونه ای شکل بگیرد که در مقابل هر تغییری، هویت اصلی خود را داشته باشد و انسجام خود را از دست ندهد.
  3. ارتباطات داخلی درون سازمان یا شرکت باید در سطح بالاتری قرار بگیرند. برندسازی برای شرکت ها و سازمان ها به ارتباطی قوی میان اعضای آن نیاز دارد.
  4. از کمک گرفتن از افرادی که فاقد تخصص و مهارت در این زمینه هستند، خودداری کنید. اگر سازمانی دارای افراد غیرمتخصص و کارنابلد باشد، چگونه می تواند به یک برند تبدیل شود. لذا توجه به این مسئله در برندینگ سازمانی یا شرکتی، اهمیت زیادی دارد.
  5. برای برندسازی برای شرکت یا سازمان، باید KPI هایی را تعریف نمود. این معیار، باید هر از گاهی بررسی شود و موردآنالیز قرار بگیرد. استفاده از شبکه های اجتماعی که بسیار محبوب و پرطرفدار هستند، به دستیابی به اهداف موردنظر بسیار کمک می کند.

مقالات بیشتر

کلام آخر

برندسازی برای شخصی که در سمت ریاست یک شرکت یا سازمان است، مقوله ناشناخته ای نیست. اما درصد زیادی از کارکنان نسبت به برندینگ سازمانی یا شرکتی، اطلاعات کمی دارند. آنها فکر می کنند که برندسازی صرفاً نمایش لوگو یا نماد آنها است، در حالیکه اصلاً این چنین نیست.

برندسازی شرکتی یا سازمانی بدان معناست که سازمان با همکاری کارکنان و بهره مندی از ظرفیت های خود بتواند موردتوجه بازار هدف قرار بگیرد. به گونه ای که آن سازمان در هر یک از خصوصیات مهم در رتبه نخست نسبت به سایر رقبای خود قرار بگیرد.

سازمان ها برای برندسازی باید به دو مسئله مهم توجه داشته باشند. اول بدانند که دقیقاً که هستند و دوم بدانند که چه هدفی را دنبال می کنند. زمانی که خود را خوب بشناسی و هدف خود را به صورت دقیق بدانی، می توانی در برندسازی موفق باشی و به جایگاه موردنظر برسی. لذا این موارد باید موردتوجه سازمان ها و شرکت ها قرار بگیرد. در چنین شرایطی می توان به مزایای ذکر شده از برندسازی دست پیدا نمود. در صورت تمایل می توانید با کارشناسان مجموعه آران در زمینه برندینگ سازمانی یا شرکتی ، مشاوره کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *