چندین روش حرفه‌ای برای جلوگیری از کپی مطالب سایت

جلوگیری از کپی مطالب سایت به روش های مختلفی، امکان پذیر است. برای آشنایی با این روش ها، ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

بسیاری از مدیران و صاحبان وب سایت ها بر روی مطالب وب سایت خود حساس هستند و نمی خواهند که آنها از سوی سایر افراد کپی شود و در وب سایت های دیگر مورداستفاده قرار بگیرند.

هنوز هم بسیاری از مدیران، وب مسترها و یا صاحبان وب سایت ها، مطالب موردنیاز وب سایت خود را از روی دیگر وب سایت ها کپی می کنند. این مسئله سبب می شود که زحمات افرادی که به تولیدمحتوای یونیک و دست اول اقدام نموده اند، به هدر رود. اما آیا واقعاً کپی کردن محتوای وب سایت شما به شما آسیبی وارد می کند؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

پیامدهای کپی مطالب وب سایت ها

قبل از بررسی جلوگیری از کپی مطالب سایت به این مسئله می پردازیم که اساساً کپی مطالب چه آسیبی به ما می زند و آیا نیاز است که با روش های گوناگون به دنبال جلوگیری از انجام این کار باشیم. محافظت از مطالب وب سایت و جلوگیری از کپی نشدن آن را را از دو جنبه بررسی می کنیم:

داپلیکت شدن: اثرگذاری متن ها و محتوای داپلیکت باید بررسی شود. اگر شما محتوایی را دو بار در وب سایت خود بارگذاری کنید، با مسئله داپلیکت شدن مواجه شده و این مسئله برای شما گران تمام خواهد شد. موتورهای جستجو بر روی تکراری بودن مطالب بسیار حساس هستند. زمانی که مطالب شما از سوی دیگر وب سایت ها مورداستفاده قرار می گیرند، به عنوان یک محتوای کپی شده قلمداد می شوند و از ارزش آنها کاسته می شوند. حتی ممکن است این مطالب در وب سایت های دیگر، زودتر ایندکس شود. در این حالت حتماً وب سایت شما دچار مشکل می شود.

ترافیک اضافی روی سایت: مسئله دیگری که سبب می شود به فکر راه های جلوگیری از کپی مطالب سایت باشیم، جلوگیری از ایجاد ترافیک بیهوده بر روی وب سایت می باشد. زمانی که محتوایی از وب سایت شما کپی می شود، کپی از روی کد html صورت می گیرد. این اتفاق، بیانگر این است که قسمت هایی از آن که به صورت متن هستند، به شکل متن کپی شده و منتقل می شوند، ولی محتواهای تصویری و ویدئویی شما به شکل لینک هایی از سایت شما به آن سایت انتقال پیدا می کنند. در این شرایط می توان گفت که شما نقش یک هاست را برای سایت کپی کننده ایفا خواهید نمود و این مسئله سبب افزایش ترافیک وب سایت شما به صورت بیهوده شده و بی جهت سرعت وب سایت شما را کاهش می دهد.

بهترین روش های جلوگیری از کپی مطالب سایت چیست؟

 

 

جلوگیری از کپی مطالب سایت

 

برای جلوگیری از این اتفاق باید کارهای مختلفی انجام شود که مهمترین آن در سه آیتم بک اند سایت، فرانت اند سایت و ظاهری که به مخاطبان نشان داده می شود و محتوایی که برای سایت خود از آن بهره می برید، صورت می گیرد. با رعایت موارد زیر می توانید مانع از کپی شدن محتواهای متنی و تصویری خود شوید:

شخصی سازی تصاویر موجود در متن

عکس های به کار رفته را شخصی سازی کنید تا نشان دهید مختص سایت شما هستند. اگر از هات لینک پروتکت استفاده می کنید، آن را قفل کنید. اگر لوگو یا آرم تجاری خود و یا شماره تلفن و آدرس سایت خود را بر روی تصاویر درج کنید، آنها را شخصی سازی کرده اید. سعی کنید آنها را در مرکز تصویر قرار دهید که امکان کات کردن (برش) آن وجود نداشته باشد.

گرفتن هشدار در زمان کپی

یکی از روش های جلوگیری از کپی مطالب سایت ، استفاده از ابزارهایی است که اطلاعاتی را درباره کپی شدن مطالبتان در اختیارتان قرار می دهد. افزونه هایی وجود دارند که با فعال کردن آنها می توان هشدارهایی در زمان کپی شدن مطالب وب سایت خود دریافت کرد. این قابلیت در بسیاری از افزونه هایی که قابلیت مسدود کردن کلیک راست را دارند، وجود دارد. این افزونه ها به طور فعال مانع از فعالیت های کاربران در وب سایت می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

مسدود کردن قابلیت هات لینک

یکی از اقداماتی که در زیرمجموعه بک اند صورت می گیرد، این است که از ارتباطاتی که می تواند محتوای کپی شده از سایت های دیگر با وب سایت شما داشته باشد، ممانعت به عمل آورید. بدین ترتیب ترافیک محتوای تصویری و ویدئویی که ممکن است روی وب سایت شما اعمال شود را دفع کرده اید. یکی از امکانات سرور این است که امکان دسترسی به منابعی مثل عکس، آیکون و ویدئو و … را از سایر سایت ها به سایت خود ایجاد می کند. این ویژگی، هات لینک است. شما برای پیشگیری از سرقت اطلاعات سایت خود می توانید این قابلیت را مسدود کنید تا راه کپی کردن عکس ها و ویدئوها و … را ببندید.

مسدود کردن راست کلیک، از روش های جلوگیری از کپی مطالب سایت

یکی از اقداماتی که می توانید برای مراقبت از مطالب وب سایت خود انجام دهید، مسدود کردن قابلیت راست کلیک می باشد. این اقدام تا حدودی می تواند از کپی شدن آسان مطالب شما جلوگیری کند. اما اگر فردی به کپی کردن محتوای شما تأکید داشته باشد، می تواند با راه های دیگری به کپی کردن مطالب شما اقدام کند. بنابراین این روش را نمی توان روش سرسختی برای پیشگیری از سرقت مطالب خود دانست. وب سایت هایی که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس اداره می شوند می توانند با بهره گیری از افزونه های مختلف، این امکان را فراهم کنند که به صورت سطحی بتوان از کپی کردن مطالب جلوگیری کرد.

استفاده از تگ کنونیکال و لینک داخلی، از روش های جلوگیری از کپی مطالب سایت

لینک های داخلی و تگ کنونیکال می تواند از کپی شدن مطالب جلوگیری کند. البته این روش صرفاً از کپی شدن مطالب شما به صورت مستقیم جلوگیری می کند و در زمینه های دیگر، کارایی ندارد. اگر محتوای شما به صورت مستقیم کپی شوند، لینک های داخلی آنها در وب سایت مقصد به صورت بک لینک هایی قرار خواهد گرفت که این کار موجب اعتباربخشی به وب سایت شما می شود. حتی برخی از مدیران وب سایت ها با استفاده از کلمه کلیدی از یک صفحه وب سایت به همان صفحه لینک می دهند تا امکان کپی را از بین ببرند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *